[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
en dan dit... : Van alles en nog wat.... - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 07:49

en dan dit...

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Re:en dan dit...

Berichtdoor Semrick » 19 jul 2008, 16:05

Toyman,

Ik zal het je nog even kort uitleggen want, of je hebt niet goed gelezen of je hebt het niet begrepen of je roept maar wat terwijl je niet weet oe het werkelijk werkt.
Zoals Hans hierboven ook al zegt zijn er afdelingen binnen de politie die alleen zich alleen maar met verkeer bezig houden en dit zijn de afdelingen die de flistcontrole's doen.
Vaak zijn dit surveillanten die niet bewapend zijn. Zij zullen dus nooit achter een TBS-er aan gaan. Dat mogen ze niet eens.
Daar heeft het KLPD een speciale afdeling voor en die jagen (zonder dat dit publiekelijk bekend is) 24 uur per dag met de hoogste prioriteit op ontsnapte TBS-ers. Dus ook wanneer anderen staan te flitsen.
En nee ik wordt ook niet vrolijk van een bekeuring voor 3 kilometer te hard rijden maar dan nog heb ik op de teller ruim te hard gereden.
Er wordt namelijk pas bekeurd vanaf 7 kilometer overschrijding = 57 echte kilometers (op de teller 60 km/u) en na correctie dus 3 km te hard.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jaap 230E » 19 jul 2008, 16:10

Bij deze wil ik laten weten dat ik me voor de volle 100% sollidair verklaar, bij de reactie s van de Heren:

Semrick
Trouwkoets
Hans230 CE

Kijk ik heb liever ook geen bon, doch mijn eerste + enige reactie is altijd ,dat ik middels snel recht mezelf voor STOM uit maak want IK maak de overtreding en niet de betreffende agent!

Kijk handhaving moet tenslotte betaald worden,en als dat dan deels betaald word door die gene waarvoor het bedoeld is dan is dit mijn inziens een reeel systeem, zo iets als de vervuiler betaald.

En ook ik ga wel eens kort door de bocht, doch de kracht van de mens
is het bewust zijn ,van zijn eigen tekortkomingen.

Met vriendelijke groeten,

Jaap
Jaap 230E

Berichtdoor MajikSimon » 19 jul 2008, 16:26

Laten we al deze reacties toch ook zeker in de context van de realiteit zien.

-Natuurlijk is de hele verkeershandhaving in NL met name een melkkoe geworden door de politiek.
-Natuurlijk heeft de politie zelf er eigenlijk vaak niet veel meer mee van doen ( uitgezonderd KLPD die soms ook nogal "miereneukerig" kunnen doen bijvoorbeeld over een kapot koplampje 1 dag na de nieuwe apk terwijl je nota bene nieuwe lampen bij je hebt puur en alleen om meer geld binnen te halen)
(gerechterlijke uitspaak alkmaar : miereneuker is geen belediging. Maar pas op na deze belediging van een ambtenaar in functie kan 330 euro kosten !!Talloze mensen hebben een politieambtenaar na deze uitspaak juist zo genoemd en zijn toch met deze boete komen zitten.)

Ik vond het klote voor de topicstarter, klote voor semrick dat ie zich eigenlijk ook persoonlijk aangesproken voelt.

Maar zie de reacties hierboven toch vooral in de context van heel nederland waar iedereen er zich aan ergert dat alle inkomsten uit boetes inmiddels op de rijksbegroting staan, en waar je soms erg moet oppassen wat je zegt om niemand te beledigen en een boete te krijgen van 330 euro. De KLPD heeft ook quota die ze moeten halen. Ook al wordt iedereen steeds netter, als de verwachtingen elk jaar omhoog worden geschroeft moet de politie/klpd/verkeershandhavers wel steeds strenger worden willen ze de quota halen.

Iedereen weet dat de inkomsten uit accijnzen op brandstoffen ieder jaar 1 miljard stijgen.Daarom gaan de prijzen alleen omhoog. De boetes worden alleen hoger.De politie steeds strenger. Nooit kom je meer weg met een waarschuwing.Zo heb ik laatst een boete gekregen voor geen richting aangeven. (s'nachts, bekaf na een nachtdienst en ik kwam helaas politie te fiets tegen). Het is ongetijfeld allemaal helemaal correct hoor, maar leuk is het niet meer. Tegenwoordig maak ik zelfs een omweg als ik politie zie staan. Niet omdat ik iets mis doe of er iets niet in orde is met mijn auto of papieren, maar omdat ik geen zin heb in gedoe c.q gezeik. Want zo noem ik dat als ik 30 minuten opeens zonder dat er een controle gaande is wordt opgehouden terwijl er niets mis is.

De mensen zijn het zat.
Voor alle duidelijkheid: ik vind de politie prima, ik noem niemand een miereneuker,respecteer iedereen enz enz maar ik denk er het mijne van.
MajikSimon

Berichtdoor Toyman » 19 jul 2008, 18:03

voor mij de laaste reactie ik ga met verkantie 3 weken naar Tsjechie
we kunnen hier dagen over typen maar dan heeft het niets meer te maken de Benz met de bob maar met het beleid dat er gevoerd word

ik wens ieder fijne dagen en veel goeds

Gr Ton
Toyman

Berichtdoor Nico Vliet » 19 jul 2008, 19:45

Bekijk altijd de positieve kant, heb laatst 218 kilometertjes per uur op dn teller gezet en ben niet gefiltst! :->
Nico Vliet

Berichtdoor MajikSimon » 19 jul 2008, 19:47

ja het schijnt zelfs dat dat beleid in den haag over al zijn weerslag heeft.

Het gaat juist om het totaalplaatje, daarom voelen de politiemensen zich hier toch ook zo aangesproken?
Die voelen zich blijkbaar aangesproken als er kritiek is op de verkeershandhavers.
Het gaat ook om het beleid, of moet je al dit soort dingen maar zien als incidenten? Natuurlijk niet, het gaat juist om de grote lijn.
MajikSimon

Berichtdoor Trouwkoets » 19 jul 2008, 19:49

Ondanks dat het topic steeds langer wordt nadert de horizon van deze discussie de koplampen van de gepimpte BMW (nep) M3, of zoals u wilt, het puntje van de neus van Rita Verdonk.

En zoals Toyman zegt, het heeft niets met Benz te maken.

Als je vindt dat het anders moet, dan moet je niet HIER gaan schreeuwen maar lid worden van een politieke partij en actief deelnemen aan het bestuur van dit land. Dat kan landelijk, provinciaal, gemeentelijk of bij een waterschap. Op allerlei manieren.

Succes in de politiek!<br><br>Post edited by: Trouwkoets, at: 2008/07/19 21:48
Trouwkoets

Berichtdoor Govert » 20 jul 2008, 00:09

In het instructieboekje van de W114 stond nog te lezen:

"Raadpleeg regelmatig de snelheidsmeter. Het grote comfort van de auto kan er gemakkelijk toe leiden dat u te hard rijdt."

In het boekje van de W123 kan ik het niet meer vinden. Erg onverstandig blijkt nu.

Ik verplaats het topic maar naar de Parkeerplaats.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor MajikSimon » 20 jul 2008, 11:55

dit is toch parkeerplaats; waar de grootste onzin staat die grotendeels niks met de Benz te maken heeft?

Maar laten we er maar over ophouden ik weet al wie wat voor antwoorden gaat geven, ik zal voortaan hier niet meer te vinden zijn
MajikSimon

Berichtdoor Govert » 20 jul 2008, 12:35

Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Citrobenz » 20 jul 2008, 14:06

Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor Weizengelb » 21 jul 2008, 08:48

[Het gaat juist om het totaalplaatje, daarom voelen de politiemensen zich hier toch ook zo aangesproken?
Die voelen zich blijkbaar aangesproken als er kritiek is op de verkeershandhavers.
Het gaat ook om het beleid, of moet je al dit soort dingen maar zien als incidenten? Natuurlijk niet, het gaat juist om de grote lijn.[/quote]

Wie de schoen past, trekke hem aan! ;-)

Het is natuurlijk gevolg van het gevoerde beleid en dat zal niet door de politie zelf worden bepaald.
Het is wel een feit dat het makkelijker is snelheid te controleren en bekeuren op de snelweg dan binnen de bebouwde kom. Hoewel eenieder iedere dag in woonerven e.d. auto's ziet rijden die duidelijk gevaarlijk weggedrag laten zien zal controle hierop niet winstgevend zijn omdat het teveel verspreid is en moeilijk concreet te meten.

Verder, van mij mag de snelheid op de autosnelwegen op bepaalde stukken gerust geheel vrij gegeven worden. De nederlandse snelwegen zijn beter dan in Duitsland en daar mag je op veel stukken heel snel rijden. Een paar km verder is het dan ineens een halsmisdrijf.

Mijn 10 cent
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor alex240diesel » 21 jul 2008, 20:55

Tja, en ik zit nog maar 2 mnd te wachten op mijn acceptgiro's, welke bij elkaar 300 euro kosten omdat ik 1 dag in het jaar eens haast heb en alle ruimte op de snelweg benutte, dat van oom agentje niet zo fijn en moest hij mij dat s'avonds maar lekker door de telefoon vertellen.

Of ik zelf niet weet dat wat ik doe niet of wel mag. Laat die *%$#* eens lekker de criminaliteit aanpakken, en laat ze eens zorgen dat die vervelende hangjongeren, deed ik vroeger nooit hoor, eens weer wat meer fatsoen krijgen, in plaats van mij te vertellen van iets dat ik al wist.

Hierbij bied ik ook gelijk mijn excusses aan iedereen aan die mijn relaas niet vond kunnen, het lucht voor mij wel even op.
alex240diesel

Berichtdoor Roel280€ » 21 jul 2008, 23:14

Waarvan akte!

Heb een paar honderd Euri's mogen afstaan in 2007 omdat ik te hard reed in mijn 175pk Seat dieseltje. Nu ik oplet en zuiniger rijd vanwege de dure diesel is het bedrag in 2008 tot nu toe nog maar 19 € (klop klop). Ik vind dat ik vooral zelf de verantwoording heb. Vooral? Ehm, als enige wellicht?
Roel280€

Berichtdoor wwwW123 » 22 jul 2008, 10:25

laten we het beleid en de agent op straat niet door elkaar halen. in elke bedrijfstak heb je 'strebers' of mensen die te ver gaan of hoe je het ook allemaal wilt noemen (zo heb je ook goede monteurs en slechtere en slechte lamzakken). maar ik kan me voorstellen dat als je gewoon een goede agent bent en je leest over dit soort zaken; "die ##$#% agent", dat je je misschien aangesproken voelt terwijl je gewoon goed je werk doet binnen de door je leidinggevende/overheid gestelde regels.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor Toontje » 22 jul 2008, 16:24

hoi hoi
ja laten we maar denken gaat naar goed doel
er word gezegd als je met caravan of aanhanger rijd hou dan de snelheid van de vrachtwagens aan geeft niet zoveel inhaal problemen nou mooi niet kreeg dus poosje terug wel een briefje met aanhangsel om te dokken reed dus 91 gelijk met de vrachtwagens na de gebruikelijke vergifenis bleef er dus 7 km over om te betalen 48 eurie jammer maar helaas en toch reed ik nu weer met de snelheid van de vrachtwagens ben ik dan ergens stom of heb ik het er dan voor over om de rest van de weg gebruikers niet te veel hinder te geven ??????
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja

Berichtdoor Semrick » 22 jul 2008, 19:00

Dat zou dan betekenen dat al die vrachtwagens ook op de bon gegaan moeten zijn :-(
Heel vervelend en zeker als je bedenkt dat ze de snelheid voor auto met caravan willen ophogen naar 90 km/u.
In Frankrijk mag je zelfs 130 met een caravan maar dat gaat me net iets te snel.

Ik denk dat www123 precies de spijker op zijn kop slaat.
Flitsboetes komen allemaal van de verkeershandhavingteams en het KLPD af. De VHT's worden voor een groot deel gesponserd door de overheid en doen de hele dag niks anders dan bekeuren voor de 5 speerpunten;
Helm, gordel, alcohol, rood licht en snelheid.

De "gewone" agent op straat moest in het verleden (want die eis wordt momenteel niet meer gesteld) per jaar een minimum van 200 bekeuringen schrijven waarvan minimaal de helft met staandehouding. Als je dan uitgaat van een 40 urige werkweek en dus 19 diensten per maand dan is dat op jaarbasis ongeveer 1 bekeuring per dag.
Ik denk dat je dan niet gek hoeft te doen om dat te halen. Kijk zelf maar eens om je heen en ik denk dat je dagelijks diverse situatie's ziet waarin je zelf ook wel een bonnentje zou willen uitdelen.<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/07/22 19:01
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Hans230CE » 22 jul 2008, 22:54

Waarvan akte schrijven wij hier onder die brieven. En een minimun zoveel, gelukkig nooit gehad. En zeg nu zelf, rijden door rood veroorzaakt dood en dat hebben er vandaag 3 me horen zeggen. Zonder moeite. Niet streben hoor, gewoon een uurtje toezicht.

Als je een overtreding begaat, al dan niet moedwillig, en je krijgt een overtreding, aanvaard dit gewoon. Ik denk dat we zelf, misschien op de uitzondering na, genoeg verstand hebben om de situatie op het moment in te schatten. En wie zegt dat die overtreding waar het hier uiteindelijk over is begonnen, niet door een onbemande camera is vastgesteld. Daar zit zo'n menneke niet in, hij geeft enkel een naam aan het pv.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Automaat: Ja

Berichtdoor Douwe Jan » 22 jul 2008, 23:10

Prachtig toch, af en toe een beste bekeuring voor personen die zich in het verkeer niet aan de regels houden.

Wanneer ik met m'n kinderen door het dorp fiets, dan ben ik op m'n scherpst ....
Komt er zo'n padjakkeraar met te hoge snelheid vlak langs je heen, last-minute stoppen enz, dan hoop ik altijd dat ze bij het volgende tankstation staan te tanken ....

Handhaving van regels : prima ! Vooral in de bebouwde kom.

Neemt niet weg dat ik ook wel eens gesnapt wordt met 90 op de teller ipv 80 en de manier waarop, is altijd wat kinderachtig en dan denk ik ook "hebben ze niet wat beters te doen"

Maar ja, wanneer er geen contrôle zou zijn dan verleggen we de grenzen en dan zou het zo kunnen zijn dat we met 180 passeren ipv 80, nietwaar ?

Overigens heb ik laatst voor de eerste keer in mijn lange automobilistenbestaan moeten blazen; ging heel correct en de agent vond het wel wat "zo'n mooie Benz"

Groet, DJ
Douwe Jan

Berichtdoor alex240diesel » 22 jul 2008, 23:47

Ik vind het goed dat er kontrolles zijn, heb overigens vandaag de elende mogen ontvangen, maar ik vind de manier waarop en hoe ze het doen eigenlijk niet goed. Ok te hardrijden is niet goed, maar rechts inhalen uit frustratie omdat een of andere flapdrol niet naar rechts gaat ondanks dat daar de ruimte voor is, moet wat mij betreft worden toegelaten en die k linksrijder zouden ze dan meteen op de bon moeten gooien. Maar nee de wereld is vol onrecht en zij die willen door rijden betalen daar altijd de prijs voor.

Ik rij zelden te hard, zelfs 99% van de tijd houd ik mij aan de snelheid of rijd ik de snelheid van de vrachtwagens, maar als ik dan 120 op mijn teller gaan, kunnen andere automobilisten dan niet net zo doen als ik. Autotje voor bij we gaan naar rechts. Dus mensen niet onnodig ophouden!!!

Ik zal mijn boetes wel weer betalen, gelukkig is het er maar gemiddeld 0.5 per jaar.
alex240diesel

VorigeVolgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....