door jan280CE » 21 jul 2008, 10:51
Daar gaan we weer denk ik dan.
Kennelijk leest iemand weer iets, interpreteert op zijn eigen wijze, en gooit daar dan een visie tegenaan.
Ik schreef “Meldingen naar politie op basis van suggestieve waarnemingen met een eigen interpretatie doen mij toch een beetje aan het voormalige Oostblok denken, maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken hoe hij hier mee om wil gaan†.
Mijn waarnemingen (de mijne dus) zijn per definitie suggestief alleen al door het simpele feit dat ik geen toegang heb tot die bronnen die ik nodig zou hebben om te verifiëren of mijn waarnemingen correct zijn. Derhalve kan ik mijn fantasie zijn gang laten gaan en er van alles bij verzinnen/uitdenken, maar het blijft mijn eigen interpretatie. Het doet mij (ik dus) denken aan een manier van samenleving die een sterke overeenkomst vertoont met een samenleving die ietwat oostelijker van ons gelegen is en die in het verleden dit soort zaken tot norm had verheven, maar dat is mijn mening. Ik schrijf er dan ook nog bewust achteraan dat ieder voor zich moet uitmaken hoe hier mee om wil gaan, en in deze zijn eigen dus verantwoording heeft.
“Je wilt niet weten hoe veel auto's er momenteel al met valse (gestolen) kentekenplaten rondrijdenâ€
Nee, dit soort informatie is niet openbaar en bereikt de gemiddelde automobilist/autobezitter niet. Toch is dat vreemd, want hebben we niet net een hele operatie achter de rug waarbij alle kentekens op het hele Nederlandse wagenpark vervangen moesten worden. De hele branche die in het verleden kentekenplaten kon maken gesaneerd is en dit ons als gemeenschap behoorlijk veel geld gekost heeft. Het was toch de motivatie dat zoiets niet meer zou kunnen met de invoering van dit systeem?
“Stel je eens voor dat jouw kentekenplaten op een andere auto worden geplakt en de ene na de andere bekeuring binnenstroomt.â€
Ik heb ze al uit alle windstreken mogen ontvangen, van Rotterdam tot aan Maastricht. Veelal volstaat een kort briefje aan de officier van Justitie dat ik nooit op die bewuste dag en op dat tijdstip op die plek kan zijn geweest met die auto, en dat ik dat met een sluitende agenda en verklaringen kan aantonen. De zaak wordt dan subiet geseponeerd.
“Of dat iemand met zo'n valse plaat onverzekerd tegen jouw gekoesterde W123 aanrijdt of erger nog letsel veroorzaakt..
In de tijd dat ik mijn auto nog te pas en te onpas meenam is er ook iemand (op een parkeerplaats) in mijn zijkant gereden zonder zich bekend te maken, de auto bekrast en ga zo maar door. Dat heeft (wederom volgens mij) niets met de kentekenplaat te maken. Het heeft er wel toe geleid dat ik die auto daar niet meer voor gebruik.
Letsel is een andere zaak, maar dan heeft het bij de politie (soms) wat meer prioriteit, hoewel toen mijn dochter van haar snorfiets werd gereden, en de bestuurder/bestuurster doorreed heb ik daar ook nooit iets meer van vernomen. Het heeft (wederom volgens mij) niets te maken met de kentekenplaat, maar meer met mentaliteit.â€
Mijn bijdrage ging in eerste instantie over de privacy van mensen (en auto) die ongevraagd en misschien wel naïef met de beste bedoelingen op het net worden geplaatst, en vloeit voort uit het publiceren van gegevens die voor jaren op het net blijven staan. Een zaak waaraan (wederom volgens mij) te weinig aandacht wordt besteedt.
Ik had niet het idee dat ik hiermee oftopic ging, maar wederom dat is mijn mening die niemand hoeft te delen.
Groet,
Jan