door rvs230c » 23 jul 2008, 16:22
Leuk dat je tevreden bent.
Wel vind ik het heel vreemd dat je zo negatief bent over LPG inbouwer Mandigers uit Eindhoven.
Ik begrijp uit je verhaal dat je enkel oordeelt naar uitspraken en niet terplekke bent wezen kijken, of andere hebt gesproken en dat je niet kunt oordelen naar eigen mening.
Zelf heb ik de afgelopen weken redelijk veel contact gehad met Mandigers en andere inbouwers, ik sta op het punt een LPG installatie te laten inbouwen in mijn 230C M115.
Dus wil ik graag jou opmerkingen bekritiseren.
Het prijsverschil valt mij op dat in een eerdere topic over 930,= werd gesproken in plaats van de huidige 1100,=. Mijn prijsopgave is 960,= voor een 100 ltr tank met de vulling achter de kentekenplaat. Voor 65,= extra wordt een flashlube gemonteerd.
1. de wachttijd bij Mandigers is ruim 4.5 maand. De benzinekosten over die 4 maanden maken het prijsverschil al goed.
Begin september is er al plek, anders op afroep bij uitval klant. Daarbij gekomen moet jij in die 4 maanden wel behoorlijk wat km's maken om het prijsverschil weg te rijden. Zelf rij ik een kleine 17500 km's per jaar, de investering van 960,= rij ik dus in een klein half jaar weg.
2. Mandigers stelt niet je kleppen, en die moeten wel iets ruimer gezet worden.
juist niet , bij ruimer zetten legt de klep een grotere afstand af en kan dus nog sneller inslaan. Uitspraak van een allround inbouwer uit de regio Rotterdam
3. Dijkgarage stelt na de eerste 1000/1500 kilometer nogmaals je installatie af en kijkt de installatie na, of alles naar behoren werkt.
Ieder gerenomeerd garagebedrijf kan dat uitvoeren, is dus niet per definitie een voordeel van jouw garage. Afspraken maken voor inbouw levert geen enkel probleem op.
4. Mocht er nog eens service nodig zijn zou ik met de Mandegers installatie helemaal naar Eindhoven moeten gaan (omdat elke gasinbouwer zijn 'eigen' installaties heeft) nu kan dat om de hoek.
Dit is enkel sprake bij garantieservice, voor de rest een installatie is niet gebonden aan de inbouwer. Zelf heb ik 5 bedrijven benaderd, alle kwamen ze met dezelfde merken op de proppen. Carburateur motoren een installaties van OMVL en de inspuitmotoren A&G, Prins, Landi.
5. Dijkgarage heeft liever de MB's mét K-jet inspuitsysteem dan modellen met carburateur.
Conventionele installaties zijn daarin tegen wat moeizamere af te stellen. Lijkt mij juist meer iets zeggen over de kunnen en kwaliteit van de inbouwer.
6. Dijkgarage doet 2 tot 2.5 dag over een installatie inbouwen. Mandigers één dag. Ik zie dat dan als volgt: mandigers 'kwakt' de installatie er ff in en Dijkgarge doet het zorgvuldig door er de tijd voor te nemen.mandigers heeft ook 2 dagen nodig de installatie in te bouwen.
Wanneer ik eerdere berichten op het forum lees over LPG inbouw komen juist de inbouwers uit Eindhoven het best uit de verf.
Ik heb meer de indruk dat je een negatieve ervaring een andere wending wilt geven door andere redenen te belichten als dat er daadwerkelijk aan de hand zou zijn.
Een oordeel geven is niet erg, iedereen kan en mag een ander bekritiseren, maar blijf wel oprecht of anders laat zien waarom je dit van mening bent.
Grt,
Ruud