[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
en dan dit... : Van alles en nog wat.... - 3

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 07:49

en dan dit...

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Re:en dan dit...

Berichtdoor Trouwkoets » 23 jul 2008, 10:08

Mannen en meiden, na de scherpe randjes van het begin is dit toch nog een mooi topic geworden!
Ik ben het geheel eens met Douwe Jan. Als vader van 3 jonge kinderen, waarvan ik er 2 (4 en 5 jaar oud) op hun crossfiets wegwijs probeer te maken op het traject tussen huis en school, zou ik heel graag willen pleiten voor meer discipline en mededogen van automobilisten in woonwijken.
Trouwkoets

Berichtdoor Markparket » 24 jul 2008, 16:32

Dat de politie niet alleen maar rottigheid uithaalt kan ik getuigen.

Een dik jaar geleden (toen we nog een moderne Benz reden) kwam ik 's avonds met een vaartje van een 160 over de A28 tussen Amersfoort en Zwolle.
Ineens voelde ik dat een achterband leeg liep. Direct het gas los en gelukkig was het bij een (donkere) parkeerplaats.
Op deze parkeerplaats stond toevallig een politiebusje met de lichten aan.
Ik mijn auto dus ervoor gezet, kon ik mooi profiteren van de koplampen van het busje.

Ik stap dus uit, doe de kofferbak open voor krik en dergelijke....en tegelijkertijd stappen de heren agenten uit.

Ik dacht nog: die gaan me even controleren en laten blazen, maar nee hoor:

Meneer, zullen wij uw band even verwisselen? We hebben het rustig en hoeft u uw handen niet vuil te maken!

Klasse toch!

En als ik eens een prent krijg, dan zeur ik niet, je neemt gewoon willens en wetens zelf het risico als je te hard rijdt!

Zeker in het Noorden van Nederland is dat erg aantrekkelijk;-)

Waar ik me altijd wel (een vaak zelfs minder dan mag) aan de snelheid houdt is in de bebouwde kom. Ook al heb je alle gelijk van de wereld, maar je wilt het toch niet op je geweten hebben iemand zwaar te verwonden of erger nog. Dan heb je levenslang!

En als laatste wil ik nog even mijn bewondering voor Semrick en Hans230CE uitspreken.

Deze heren maken heel wat meer mee in hun dagelijkse werk dan een gewone sterveling in zijn hele leven.

Een groet uit een eindelijk weer zonnig Meppel!
Markparket

Berichtdoor alex240diesel » 24 jul 2008, 22:52

Amen,

en ik sluit me bij je aan, ondanks mijn negatieve relaas, was het voor mij meer een vorm van afschrijven. Ik doe het zelf, met de daarbij horende risico's.

Lang leve ons egoïsme, maar laten we vooral bij ons zelf te rade gaan ;)
alex240diesel

Berichtdoor JantjeV8 » 28 jul 2008, 21:45

En ik doe ook mee:

Politie prima, handhaving prima, respect is er niet meer voor een agent.Maar ook daar moet de politie een hand in eigen boezem steken.

Ze presenteren zich naar het publiek toe niet goed. Hoe kun je nu die lamstralen die met 2 man sterk heel de dag in een busje achter de vangrail liggen te stinken op 1 lijn zetten met diegene die het echte werk doen.
Als het politieapparaat serieus door de burger genomen wil worden, dan moeten ze dat afstoten, het doet teveel afbreuk aan de goede werkzaamheden en de gemiddelde burger weet niet beter of alle agenten zijn en doen hetzelfde.
Het ergste is nog dat er zoveel mensen zijn die die naaibaantjes willen bezigen, laat die ook eens op zo'n verjaardag z'n zegje doen, krijgt ie het nog eens echt zwaar..
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor The White Rider » 29 jul 2008, 09:05

Man man, zo'n lang topic over een boete... zal ik dan ook maar es wat zegge! :-)

Voor mij zijn zo'n zaken zeer eenvoudig:

Als je moedwillig de regels overtreedt is het niet meer dan normaal dat je beboet wordt en hoeft daar verder niet over gediscussieerd te worden. In de meeste gevallen maakt de bestuurder BEWUST de keuze om te snel te rijden of wat dan ook, dus kan het in mijn ogen geen geld genoeg kosten voor die persoon.

Ben je gepakt in een moment van verstrooidheid of op een plek waar je niet bekend bent, jammer dan Hé, dan heb je je lesje weer geleerd want je hoort TEN ALLE TIJDEN geconcentreerd aan het stuur te zitten en je moet maar zorgen dat je niet te hard gaat. Weer je eigen schuld dus, betalen maar, je leert het wel.

Elke ochtend onderweg naar het werk amuseer ik me kostelijk door die bestuurders die van zichzelf vinden dat zij DE chauffers zijn, weet je wel. Constant links hangen, bumperkleven, rechts inhalen e.d.
En dan zie je ze omhoog gaan in hun stoel als iemand die wettelijk rijd een wettelijk maneuver maakt!
ZAAAALIG!!

Ik rijd rechts, aan 120km/h, en het is ongelofelijk hoe hard je als bestuurder volgens de regels gekloot wordt. Je haald een vrachtwagen in aan 120km/h en voegt weer rechts in, maar de meesten rijden te snel dus wanneer je bij de volgende vrachtwagen bent en wil inhalen hebben ze je met 2 of 3 klemgereden en kan je aan 90km/h verder tuffen. Doe je je knipperlicht naar links aan zie je ze gas geven als gekken en op mekaars bumper gan kleven zodat je er zeker nier tussen kan.

Dus wat mij betreft (in België): VEEL MEER controle's, want dat WERKT! Als jij weet dat als je te hard gaat de kans zeer groot is dat het je 200 euro's kost denk je wel 2x na voor je gas geeft. Hier in België is het al veel verbeterd maar het trekt nog op niks.

Kijk in Amerika: als daar 50 is toegelaten rijden ze 40, om zeker te zijn dat ze toch maar niet gepakt worden want oei oei da's erg.

ZO HOORT HET
The White Rider

Vorige

Keer terug naar Van alles en nog wat....