Zo dan,... ik wilde eigenlijk alleen een kennisgeving doen van het feit dat ik gas in had laten bouwen. Inmiddels kan deze topic beter verplaatst worden naar de daarvoor bestemde subforum.
Foto's volgen binnenkort,..heb het ééécht loeidruk.
Eerst even wat antwoorden op reakties:
@D!rk: over de beveiliging: foto volgt
@Trouwkoets: De koffie staat klaar
@Roel 280E: De eerste 300 kilometers geen problemen. Wél 'bonkt de motor iets meer in het stationair. Niet echt merkbaar, wel iets hoorbaar bij de uitlaat. Een 380 uitlaat klinkt al wat zwaarder dan de kleinere motorenversies, door de dubbele uitlaat.
@Broker: ik zie mijn MB toekomst zonnig tegemoet na jou berichtje!
@ wwww123: vermogen zal vast schelen, toch heb ik het nog niet echt gemerkt. maar ja, als het 10% scheelt heb ik nog altijd ruime 160 PK's over
@Riczun:Foto's volgen. Doorzakken geen probleem. Mijn veren zijn goed. Daarbij is een ringtank iets kleiner dan een conntionele tank en heeft maar 63 (bruto) liter inhoud. Ook ik heb heeeeel lang getwijfeld, maar toch doorgezet.
@Aernout: Ik heb niet geoordeeld over de kwaliteit! Die moet je altijd maar afwachten en dat kan pas achteraf. Ik heb een keuze moeten maken op het verschil in kosten en wat je ervoor krijgt. Ik heb dus heel veel laten meewegen:
De kilometers op benzine naar Eindhoven, toch al snel 60.- euro.
De kosten voor het kleppen stellen, wat al gauw 45.- kost bij een garage.
De kosten op de wachttijd. Eindhoven was bijna 5 maanden. 5 maanden op benzine rijden kost me minimaal 150,- per maand, da's dus 750,- in totaal.
Op basis van deze gegevens heb ik dus voor Den Haag gekozen, ook voor de eventuele serviceverlening achteraf, die dan ook in de buurt is.
@RVS230C: Ik ben niet negatief over Mandigers. Kan ook niet want ik heb zijn werk niet gezien. Zoals beschreven in mijn reaktie aan Aermout heb ik gekozen op basis van kosten/service/snelheid van inbouw.
Van zowel Orsouw als Mandigers heb ik namelijk zelden slechte verhalen gehoord.
Mijn eerste insteek was dus ook Eindhoven, juist vanwege de positieve ervaringen/verhalen. SuperW123, voormalig lid, had ook een 280CE met gas, ingebouwd door Mandigers en die was altijd positief.
Daarom vergelijk ik dus Mandigers (maar kan ook orsouw zijn, werken veel samen, beide bedrijven!). Anders had ik net zo goed 2 bedrijven hier in de buurt kunnen vergelijken. Denk dus dat je mijn stukkie tekst volledig verkeerd beoordeeld. Ik ben dus juist gaan beoordelen met een bedrijf waarvan ik de resultaten al kende samen met en bedrijf hier in de buurt en vooral op kosten gebied.
Soms lijkt een bedrijf duur, maar als je alles bij elkaar optelt, wat ik gedaan heb, valt het prijsverzchil ineens weg. het grootste verschil zit m in mijn geval in de lange wachttijd van ruim 5 maanden.
Verder heb je het over een conventionele gastank en
niet over een ringtank. Die kost bij Mandigers namelijk 150,- duurder, net als bij Dijkgarage overigens. (maw, ze hadden ook een conevntionele tank kunnen inbouwen, had me dus 150,- gescheeld!)
Ook bij Dijk had ik daarvoor kunnen kiezen. Is dus mijn eigen keuze geweest, vanwege de ruimte besparing.
De 'nacheck' kan uiteraard door ieder bedrijf gedaan woirden. Maar als jij appels bij Appie Hein koopt en ze blijken beurs, hoef je ook niet naar de C1000 te gaan om ze te ruilen!
(uitgaande) Kleppen dienen altijd ruimer gezet te worden. Jij bent de eerste die het tegendeel beweerd. Zowel gasinbouwers, als een persoonlijke vriend en automonteur (ex Mercedes) geven aan dat ze 0.5 ruimer moeten.
OVER DE TIJDSDUUR VAN HET INBOUWEN: IK HEB NIET GEZEGD DÃT HET SLECHTER IS, ALLEEN IN DE REGEL GELD DAT EEN INVESTERING IN TIJD EEN BETER RESULTAAT OPLEVERD (sorry caps)
Dus een muur verfen bij je thuis in 15 minuten of er 2 uur over doen,.. ik denk dat deze laatste een beter resultaat geeft. Ik heb het woordje 'kwakt' trouwens tussen haakjes gezet in mijn eerste topic. Dat geeft dus al aan dat je het met een korrel zout moet nemen.
Verder wijs ik er inderdaad met nadruk op dat Dijk liever de auo's doet met elctronsiche inspuiting. Aan jou Nickname te zien heb jij een wagen die dat niet heeft. agens met een electronische inspuiting (vaak de M110 motor) staan bekend om het feit dat ze nogal eens last hebben na gasinbouw, van backfires. Ik ben ok bij een bedrijf in Rijswijk geweest, die wilde niet eens inbouwen bij mijn wagen, juist vanwege deze problematiek. Binnen dit forum zijn er genoeg leden die inderdaad last hebben van backfires. Dat was ook de reden dat ik 2 jaar getwijfeld heb alvorens tot het besluit van gasinbouw over te gaan. Aangezien Dijk dus juist liever de electronische modellen doet dan de carburateur modellen, geeft mij dat extra vertrouwen.( Ik geef je hierbij het advies om ons subforum LPG eens goed door te lezen. Zo kan je inderdaad meerdere malen lezen dat er bij het ene model makkelijker gas in gaat, dan het andere.)
Verder spreek je over een negatieve ervaring,..blijkbaar heb je niet goed gelezen, ik héb namelijk geen ervaring met mijn Benz en gas. Was het je al opgevallen dat ik 2 jaar getwijfeld heb? Sterker nog, heb nooit eerder op gas gereden in welk merk/type dan ook.
heb ik iedereen voldoende beantwoord zo?????
Het volgende moet me even van het hart:
Moet zeggen dat ik de toon van sommige reakties minder kan waarderen. Het voelt soms alsof je in de verdediging moet duiken om wat je schrijft, tewijl je alleen feiten weergeeft.
Dit is voor mij de eerste keer dat ik uberhaupt iets zeg over de vele mindere reakties die er de ronde doen al maanden. In het verleden heb ik hier nooit enige uitspraak over gedaan:
Ik vind het jammer dat er gebruikers zijn op dit forum die andere mensen 'afzeiken', maar blijkbaar de teksten niet goed of voldoende lezen.
Moet er ook bij vermelden dat ik dat het laatste jaar vaker zie op dit forum. Vele van de mindere reakties zijn afkomstig van mensen die ik niet ken en nooit heb ontmoet op een samenkomst.
De oudgedienden kennen mij gelukkig wel. Het zou de nieuwe leden sieren als zij zich ook eens melden voor een samenkomst/aktiviteit. Dat zal een stuk betere sfeer brengen op alle gebieden.
Gal spuien kan iedereen. Nog mooier zou zijn als een van de nieuwe leden ook eens een beetje aktie verzorgd, door het (mede)organiseren van dergelijke evenementen.
Met gewaardeerde groet,<br><br>Post edited by: Pietje, at: 2008/07/25 15:56