MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 17:26

uitlaat doorgeroest

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

uitlaat doorgeroest

Berichtdoor ouweknar » 23 apr 2009, 21:15

mijn uitlaat is doorgeroest het achterste gedeelte.
een vraag kan dit weer aan elkaar worden gelast of moet dit vervangen worden?
ouweknar
 


Re:uitlaat doorgeroest

Berichtdoor Topasbrauner » 23 apr 2009, 21:19

Hangt ervan af hoe slecht de uitlaat is. Meestal is ie net bij een overgang van pijp naar pot kapot. Dat kan vaak wel weer vastgebakken worden.

Echter, nieuwe imitatie uitlaten zijn zeer goedkoop! Lastig te monteren als je hem niet in zijn geheel vervangt trouwens.

job
Topasbrauner
 


Re:uitlaat doorgeroest

Berichtdoor agavengroen » 24 apr 2009, 10:17

zijn er ook originele uitlaten dan? Door wie worden die geproduceerd?

Ik heb zelf een Bosal onder m'n T gemonteerd. Dat ging prima. Natuurlijk moet je de pijp waar de nieuwe pijp overheen moet wel grondig schoonmaken anders past ie niet. Een schuin kantje aan de binnenkant van de nieuwe pijp en beide delen insmeren met kopervet helpt ook. Om de oude pijp te verwijderen heb ik deze in de lengte een beetje ingeslepen en open getikt.

wat zijn jullie ervaringen met de verschillende merken Bosal, Walker, Romax etc...?

vaes<br><br>Post edited by: agavengroen, at: 2009/04/24 10:18
agavengroen
 


Re:uitlaat doorgeroest

Berichtdoor SgtPeppers » 24 apr 2009, 10:50

Ik meen van Peter200 eens gehoord te hebben dat een originele uitlaat bij de dealer goedkoper uitviel dan imitatie…
Dat ging over een middendemper voor een sedan, weet niet hoe het met de rest zit.
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 30 sep 2008, 08:31
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:uitlaat doorgeroest

Berichtdoor ouweknar » 24 apr 2009, 11:35

hij is inderdaad doorgeroest bij het achterste gedeelte de pot is er dus vanaf.

wat kost het me om zoiets te lassen kan iemand me dat eventueel leren ik woon in omgeving helmond

en wat zou z on imitatie uitlaat of originele dan kosten
ouweknar
 


Re:uitlaat doorgeroest

Berichtdoor agavengroen » 24 apr 2009, 11:51

ik zou niet gaan lassen, vooral niet als je zelf geen apparatuur/ervaring hebt. Een halfjaar later roest de pot waarschijnlijk alsnog door.
De laatste demper kost iets van 80 euro meen ik.
Deze demper moet iedere x jaar vervangen worden, afhankelijk van je km's en of je veel korte of lange ritten maakt. De overige dempers hebben minder last van condensvorming omdat ze heter worden en roesten daarom ook veel minder.
agavengroen
 


Re:uitlaat doorgeroest

Berichtdoor SgtPeppers » 24 apr 2009, 11:51

Beste kan je even bij een dealer langsgaan of bellen, dan zoeken ze het zo voor je op. Of even op www.hbase.nl kijken, daar kan je zien wat imitatie kost.
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 30 sep 2008, 08:31
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten