Hallo, bedankt voor de fijne reacties!
Voor het geld moet je deze reis zeker niet doen... de auto is verkocht (met moeite) voor dezelfde prijs die ik er hier voor betaald had. Er schijnt een systeem te zijn waarbij je meer invoerrechten betaalt naarmate de auto ouder is. (of de accijnsman meer moet omkopen) Een W123 is dus per definitie niet meer zo interessant. Ze rijden er ook niet zo talrijk rond. 190d's wel, in min of meerdere mate van ontbinding.
In Mali en vooral in Mauretanië is het trouwens onvoorstelbaar slecht gesteld met het wagenpark. De meeste auto's zien eruit alsof ze dagelijks in stock car races meerijden. Het ontbreken van zowel koplampen als achterlichten, kapotte spiegels, kapotte voorruiten met grote stickers bijeen gehouden, kapotte ophanging (alle 4 wielen in een verschillende stand), openwapperende deuren enzovoort... da's allemaal eerder regel dan uitzondering. Dikwijls grappig, maar vooral levensgevaarlijk. Als je 30 euro per maand verdient schiet er natuurlijk niet veel over om je auto te repareren. Het aantal verongelukte wrakken langs de kant van de weg is dan ook niet meer te tellen. En allemaal zijn ze gestript tot op het laatste vijsje!
Groet!
Jim
de fotos zijn genomen met een Panasonic Lumix TZ3 met Leica groothoeklens.