[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Gas in de 280! : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 05:53

Gas in de 280!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Gas in de 280!

Berichtdoor Trouwkoets » 23 jul 2008, 17:01

Trouwkoets

Berichtdoor Pietje » 24 jul 2008, 00:29

Zo dan,... ik wilde eigenlijk alleen een kennisgeving doen van het feit dat ik gas in had laten bouwen. Inmiddels kan deze topic beter verplaatst worden naar de daarvoor bestemde subforum. :)

Foto's volgen binnenkort,..heb het ééécht loeidruk.

Eerst even wat antwoorden op reakties:
@D!rk: over de beveiliging: foto volgt
@Trouwkoets: De koffie staat klaar
@Roel 280E: De eerste 300 kilometers geen problemen. Wél 'bonkt de motor iets meer in het stationair. Niet echt merkbaar, wel iets hoorbaar bij de uitlaat. Een 380 uitlaat klinkt al wat zwaarder dan de kleinere motorenversies, door de dubbele uitlaat.
@Broker: ik zie mijn MB toekomst zonnig tegemoet na jou berichtje! :)
@ wwww123: vermogen zal vast schelen, toch heb ik het nog niet echt gemerkt. maar ja, als het 10% scheelt heb ik nog altijd ruime 160 PK's over
@Riczun:Foto's volgen. Doorzakken geen probleem. Mijn veren zijn goed. Daarbij is een ringtank iets kleiner dan een conntionele tank en heeft maar 63 (bruto) liter inhoud. Ook ik heb heeeeel lang getwijfeld, maar toch doorgezet.

@Aernout: Ik heb niet geoordeeld over de kwaliteit! Die moet je altijd maar afwachten en dat kan pas achteraf. Ik heb een keuze moeten maken op het verschil in kosten en wat je ervoor krijgt. Ik heb dus heel veel laten meewegen:
De kilometers op benzine naar Eindhoven, toch al snel 60.- euro.
De kosten voor het kleppen stellen, wat al gauw 45.- kost bij een garage.
De kosten op de wachttijd. Eindhoven was bijna 5 maanden. 5 maanden op benzine rijden kost me minimaal 150,- per maand, da's dus 750,- in totaal.
Op basis van deze gegevens heb ik dus voor Den Haag gekozen, ook voor de eventuele serviceverlening achteraf, die dan ook in de buurt is.

@RVS230C: Ik ben niet negatief over Mandigers. Kan ook niet want ik heb zijn werk niet gezien. Zoals beschreven in mijn reaktie aan Aermout heb ik gekozen op basis van kosten/service/snelheid van inbouw.
Van zowel Orsouw als Mandigers heb ik namelijk zelden slechte verhalen gehoord.
Mijn eerste insteek was dus ook Eindhoven, juist vanwege de positieve ervaringen/verhalen. SuperW123, voormalig lid, had ook een 280CE met gas, ingebouwd door Mandigers en die was altijd positief.
Daarom vergelijk ik dus Mandigers (maar kan ook orsouw zijn, werken veel samen, beide bedrijven!). Anders had ik net zo goed 2 bedrijven hier in de buurt kunnen vergelijken. Denk dus dat je mijn stukkie tekst volledig verkeerd beoordeeld. Ik ben dus juist gaan beoordelen met een bedrijf waarvan ik de resultaten al kende samen met en bedrijf hier in de buurt en vooral op kosten gebied.
Soms lijkt een bedrijf duur, maar als je alles bij elkaar optelt, wat ik gedaan heb, valt het prijsverzchil ineens weg. het grootste verschil zit m in mijn geval in de lange wachttijd van ruim 5 maanden.
Verder heb je het over een conventionele gastank en niet over een ringtank. Die kost bij Mandigers namelijk 150,- duurder, net als bij Dijkgarage overigens. (maw, ze hadden ook een conevntionele tank kunnen inbouwen, had me dus 150,- gescheeld!)
Ook bij Dijk had ik daarvoor kunnen kiezen. Is dus mijn eigen keuze geweest, vanwege de ruimte besparing.
De 'nacheck' kan uiteraard door ieder bedrijf gedaan woirden. Maar als jij appels bij Appie Hein koopt en ze blijken beurs, hoef je ook niet naar de C1000 te gaan om ze te ruilen!
(uitgaande) Kleppen dienen altijd ruimer gezet te worden. Jij bent de eerste die het tegendeel beweerd. Zowel gasinbouwers, als een persoonlijke vriend en automonteur (ex Mercedes) geven aan dat ze 0.5 ruimer moeten.
OVER DE TIJDSDUUR VAN HET INBOUWEN: IK HEB NIET GEZEGD DÁT HET SLECHTER IS, ALLEEN IN DE REGEL GELD DAT EEN INVESTERING IN TIJD EEN BETER RESULTAAT OPLEVERD (sorry caps)
Dus een muur verfen bij je thuis in 15 minuten of er 2 uur over doen,.. ik denk dat deze laatste een beter resultaat geeft. Ik heb het woordje 'kwakt' trouwens tussen haakjes gezet in mijn eerste topic. Dat geeft dus al aan dat je het met een korrel zout moet nemen.

Verder wijs ik er inderdaad met nadruk op dat Dijk liever de auo's doet met elctronsiche inspuiting. Aan jou Nickname te zien heb jij een wagen die dat niet heeft. agens met een electronische inspuiting (vaak de M110 motor) staan bekend om het feit dat ze nogal eens last hebben na gasinbouw, van backfires. Ik ben ok bij een bedrijf in Rijswijk geweest, die wilde niet eens inbouwen bij mijn wagen, juist vanwege deze problematiek. Binnen dit forum zijn er genoeg leden die inderdaad last hebben van backfires. Dat was ook de reden dat ik 2 jaar getwijfeld heb alvorens tot het besluit van gasinbouw over te gaan. Aangezien Dijk dus juist liever de electronische modellen doet dan de carburateur modellen, geeft mij dat extra vertrouwen.( Ik geef je hierbij het advies om ons subforum LPG eens goed door te lezen. Zo kan je inderdaad meerdere malen lezen dat er bij het ene model makkelijker gas in gaat, dan het andere.)
Verder spreek je over een negatieve ervaring,..blijkbaar heb je niet goed gelezen, ik héb namelijk geen ervaring met mijn Benz en gas. Was het je al opgevallen dat ik 2 jaar getwijfeld heb? Sterker nog, heb nooit eerder op gas gereden in welk merk/type dan ook.

heb ik iedereen voldoende beantwoord zo?????

Het volgende moet me even van het hart:
Moet zeggen dat ik de toon van sommige reakties minder kan waarderen. Het voelt soms alsof je in de verdediging moet duiken om wat je schrijft, tewijl je alleen feiten weergeeft.
Dit is voor mij de eerste keer dat ik uberhaupt iets zeg over de vele mindere reakties die er de ronde doen al maanden. In het verleden heb ik hier nooit enige uitspraak over gedaan:
Ik vind het jammer dat er gebruikers zijn op dit forum die andere mensen 'afzeiken', maar blijkbaar de teksten niet goed of voldoende lezen.
Moet er ook bij vermelden dat ik dat het laatste jaar vaker zie op dit forum. Vele van de mindere reakties zijn afkomstig van mensen die ik niet ken en nooit heb ontmoet op een samenkomst.
De oudgedienden kennen mij gelukkig wel. Het zou de nieuwe leden sieren als zij zich ook eens melden voor een samenkomst/aktiviteit. Dat zal een stuk betere sfeer brengen op alle gebieden.
Gal spuien kan iedereen. Nog mooier zou zijn als een van de nieuwe leden ook eens een beetje aktie verzorgd, door het (mede)organiseren van dergelijke evenementen.

Met gewaardeerde groet,<br><br>Post edited by: Pietje, at: 2008/07/25 15:56
Pietje

Berichtdoor rvs230c » 24 jul 2008, 09:33

Inderdaad goed lezen is een kunst, schrijven waaruit de werkelijke emotie blijkt nog beter.

Goed om niet te vervallen in de klassieke vorm van modder gooien zal ik de eer aan mezelf houden.

Mijn reactie en interpretatie van het ruimer zetten van kleppen is klaarblijkelijk door mij verkeerd begrepen. Ik dacht aan de ander kant van het steeltje. Dat al meerdere experts mij te kennen hebben gegeven dat de kleppen per definitie niet ruimer gesteld behoeven te worden is een uitspraak waar je iets mee kan of niets mee moet doen. De keuze is aan je zelf. Dat een dergelijke afspraak gemaakt kan worden met de desbetreffende inbouwer, ligt aan het geen je overeenkomt.

Dat mensen hun mening geven blij te zijn met hun inbouw is goed, maar hou je dan wel bij de feiten en spreek enkel je blijheid uit over de afgewikkelde goede gang van zaken, maar trek daarin geen vergelijk met een ander bedrijf waar je niet bent geweest of suggereer zaken die niet waar zijn.
Het internet en dus ook dit forum behoren tot het vrije medium, ik heb dus geen verplichtingen bijeenkomsten te moeten bijwonen alvorens een mening te mogen geven.

De laatste opmerking betreffende het afzeiken van mensen is als je goed lees hier absoluut niet ter sprake. Bekritiseren is een heel andere vorm dan afzeiken……….

Jammer, maar de opmerking van Trouwkoets geldt in deze ook hier.

Quote; Ik ben altijd alert als de oprechtheid van personen op basis van één enkele posting op dit forum in twijfel wordt getrokken.

Met vriendelijke groet,

Ruud
rvs230c

Berichtdoor Trouwkoets » 24 jul 2008, 10:08

@Pietje: Ik hoop dat je auto geen elektronische (D-jetronic), maar een een mechanische (K-jetronic) heeft ☺

Voor geinteresseerden: ☺ zit onder ALT-1, waarbij 1 op het numerieke toetsengedeelte rechts

@Ruud:PM
Trouwkoets

Berichtdoor Citrobenz » 24 jul 2008, 10:25

@ pietje,

Je opmerking:
Ik zie dat dan als volgt: mandigers 'kwakt' de installatie er ff in

Komt niet echt positief over, vandaar de reacties denk ik.

@Ruud,

Je hebt helemaal gelijk wat betreft het kleppen stellen, ik heb in die jaren ook menig gasinstallatie ingebouwd. En ook regelmatig contact met gasinbouwers gehad. Normaal hoeven ze niet wijder gezet te worden.
Wel moeten de kleppen vaker gesteld worden op gas, maar het merendeel van de auto's hoeven de kleppen niet ruimer gesteld te worden, uitzonderingen daargelaten.
dat mensen ze ruimer stellen omdat ze eerder strak gaan staan is een tweede, maar het hoeft dus niet.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor wwwW123 » 24 jul 2008, 11:28

het iets ruimer zetten, had/heeft als voordeel dacht ik, dat de warmte van de klep iets langer doorgegeven kan worden op de watergekoelde cylinderkop...waardoor de kleppen die met gas heter worden, beter kunnen koelen en dus iets minder snel zullen inslaan. verder kun je ook ook een eerder openende thermostaat erin zetten. die opent bij 78 graden ivp 83.
pietje; over de ringtank in de res.wielbak: waar laat je dan je res.wiel? of heb je zo een 'thuiskom'wiel?
een vriendelijke groet uit het zonnige brabant waar het op gas rijden al heeeeeeeel lang populair is :-)
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor Jaap 230E » 24 jul 2008, 13:37

Goede middag Mede Bensters- Benzers,

Bedankt voor de tip wat betrefd de thermostaat, met andere openingswaarde, zo juist gebeld met mijn automatrialen zaak deze hadden 2 type s voor mijn 230E M102 (op LPG) 1 met opening bij 86 graden en 2e met
opening 75 graden, deze laatste besteld!

Wou vandaag juist het koelsysteem gaan verschonen/ doorspoelen en er een nieuwe thermostaat in zetten(ter preventie)

Groeten Jaap
Jaap 230E

Berichtdoor jan280CE » 24 jul 2008, 14:14

<br><br>Post edited by: jan280CE, at: 2008/07/24 14:55
jan280CE

Berichtdoor wwwW123 » 24 jul 2008, 14:24

winter? welke winter? :-)...
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Bogent » 24 jul 2008, 16:24

Piet gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst in je coupé. je zou een dief van je eigen portemonnee zijn als je het niet gedaan had. Ik rij nu anderhalf jaar op gas met mijn 280CE en ik heb af en toe een backfire al moet ik zeggen het lijkt of het steeds minder wordt dus er is nog hoop voor mij (hi).
Ik zou zeggen vele plezierige kilometers en succes.

Bob
Bogent

Berichtdoor Douwe Jan » 24 jul 2008, 17:41

Pietje,
Van harte succes gewenst met je bolide op gas !
Een goede zet, lijkt me !
Groet, DJ
Douwe Jan

Berichtdoor aernout » 24 jul 2008, 18:45

PM-etje voor pietje ...

greetz
aernout

Berichtdoor wwwW123 » 25 jul 2008, 11:41

over backfire; wat verstaan jullie daar precies onder? een keer een plof? of echt een 'probleemknal'?
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Weizengelb » 25 jul 2008, 12:21

Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor wwwW123 » 25 jul 2008, 12:57

zou wat zijn :-). maar heeft iemand dan wel 's een 'gevaarlijke' backfire gehad? wat ging er precies kapot enz.? ik heb nog nooit echte schade gehad in m'n div. gereden gasauto's.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Pietje » 25 jul 2008, 15:53

Hallo wwww123,

Ik denk dat je wat off topic gaat. Dat was al gebeurd trouwens, maar nu gaan er meer onderwerpen door elkaar lopen in 1 topic.
Wellicht kan je die vraag beter stellen in het subforum 'LPG' die er ook is. Zo blijft alles netjes overzichtelijk. Verder zullen er dan naast uitleg ongetwijfeld ook oplossingen worden aangedragen door anderen.
Mijn start van deze topic was niet om een discussie what so ever aan te zwengelen overigens, maar meer algemeen bedoeld. Wellicht had ik m ook beter ergens anders kunnen plaatsen, namelijk 'Parkeerplaats'.
Pietje

Berichtdoor Toontje » 25 jul 2008, 19:13

hoi hoi
pietje uiteindelijk worden we allemaal zeeuwen he we worden zunig duurt ff maar uiteindelijk gaan we overstag
dat je maar veel km's mag rijden op gas groetjes toontje
een ras zeeuw hahahahahah
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja

Berichtdoor Bogent » 26 jul 2008, 08:52

Bij mij schieten er door een backfire één of twee slangen los in het vacuum gebeuren, dan duik ik even onder de auto en schuif ze weer op hun plaats en rij weer vrolijk verder. (Ze zitten niet met slangklemmen vast dat houdt de boel heel). Ik heb een keer een backfire gehad waardoor ondanks de beveiliging de stuwschijf kromgeslagen is. verder nooit schade gehad. Je gaat trouwens automatisch je rijstijl aanpassen waardoor de backfires ook minder worden (vooral niet te wild gasgeven bij het optrekken).
Bogent

Berichtdoor Edwin123 » 31 jul 2008, 19:56

de 280 heeft een aantal klepjes met membranen in het luchtcircuit, oa voor de lucht/brandstofregeling en de airco. Hiervan kan erg gemakkelijk het membraantje kapot gaan door de druk. kosten ca 175,-/stuk
er zit ook een aluminium luchtregelschijf, ca 10,-

of.... zoals foto hierboven..kosten ???

Het probleem met de 280E is dat hij een grote dode ruimte heeft bij de lucht inlaat met een explosief mengsel. Dit kan op die plaats ontsteken, ipv in de cilinder. Dit is de terugslag. Hoe beter het mengsel past binnen de explosiegrenzen, hoe harder de knal, hoe groter de schade. Met een beetje pech slaat hij ook door via je uitlaat.
Edwin123

Berichtdoor Pietje » 20 aug 2008, 17:53

1.5 maand later en ruim 3500 km verder doet de installatie het uitstekend. Zelfs geen mini backfiretje gehad.
Wél vind ik dat de flashlube iets herrie maakt als de motor koud is. Alsof er koud rubber in elkaar geperst wordt, zo klinkt het een beetje.
Morgen ff checken bij de inbouwer. Moet er toch heen voor die beloofde nazorgbeurt.
Pietje

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto