MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 08:32

LPG gasmengstuk vervangen,wel/geen pakking ????

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

LPG gasmengstuk vervangen,wel/geen pakking ????

Berichtdoor Jaap 230E » 31 jul 2008, 22:47

Goede avond mede Benzters/ Benzers,

Van avond mijn oude gasmengstuk vervangen, voor een nieuw gasmengstuk met Back Fire beveiliging, doch toen het oude gasmengstuk verwijderde, zat er een of andere zwarte kitachtige pakking tussen, daar het deels op
het gasmengstuk zat en deels op het huis met de lucht weger heb ik het van het huis van de luchtweger weggehaald/ schoongemaakt, en vervolgens het nieuwe gas mengstuk gemonteerd, doch na dit goed vast gedraaid te hebben viel het mij op dat de metalen strip waar de messing plunjer aan bevestigd is in horizontale richting iets heen en weer te bewegen is, nou is mijn vraag mag dit wel, en zo niet met wat voor soort pakkings kit moet ik zorgen dat dit goed afgedicht wordt zodat het goed vast zit.
Zie uit naar een reactie van diegene(n)die mij in deze van advies kan/ wil voorzien.

Alvast hartelijk dank voor de reactie s die ik krijg.

Met vriendelijke groeten, Jaap
Jaap 230E

Re:LPG gasmengstuk vervangen,wel/geen pakking ????

Berichtdoor alex240diesel » 31 jul 2008, 23:11

ik zou er vloeibare pakking of kit tussen doen. een echte pakking bestaat volgens mij niet
alex240diesel

Berichtdoor Remigius » 01 aug 2008, 08:40

Hallo Jaap,

Lijkt mij een beetje raar, met kit werken op een gasinstallatie, teflon tape, ok..dat dicht af..maar bewegende (loszittende?) delen ook niet goed..

Heb je misschien fotos of het type/merk verdamper?

Groeten,
Remy
Remigius

Berichtdoor Bogent » 01 aug 2008, 10:15

Bij mijn 280 zit het gasmengstuk zonder pakking op de luchtinlaat geschroefd.
Bogent

Berichtdoor Jaap 230E » 01 aug 2008, 11:10

Heren aller eerst bedankt voor de reactie s,

Vanmorgen Paul Mandigers gebeld, hoort inderdaad zonder pakking gemonteerd te worden op de lucht inlaat, hem wel vertelt van de speeling, doch dit hoorde niet, los dit nu inderdaad op met wat vloeibare pakking, en klaar is Clara!
Nogmaals bedankt!

Groeten Jaap
Jaap 230E

Berichtdoor Trouwkoets » 01 aug 2008, 12:18

Jaap, wat is een gasmengstuk met backfire beveiliging? Doe eens een foto.

Caspar
Trouwkoets

Keer terug naar LPG Specifiek