Eergisteren een fantastische dag gehad. Vanaf ons huis in Ipswich (UK) binnendoor naar Harpenden. Met "Jane" op kortste route ruim vier uur over binnendoor weggetjes, twee keer pubstop.
In Harpenden was de zogenaamde Classics on the Common. Twintig jaar geleden kwamen een paar klassiekereigenaren elkaar op dit veldje tegen op een mooie zomeravond. Dat beviel zo goed, dat ze afspraken volgend jaar op dezelfde datum terug te komen en wat vrienden mee te nemen. Zo is dat een tijdje doorgegaan en inmiddels komen er meer dan 2000 klassiekers op af.
Erg Engels. Erg relaxed, Iedereen staat met een pint in de hand een beetje over auto's te OH'en. Je mag overigens niet zo maar met alcohol buiten staan. Als er dus een agent aankwam gaat iedereen even naar binnen om daarna weer gewoon naar buiten te gaan. De agent weet dit, maar speelt het spel mooi mee.
Meer klassiekers bij elkaar gezien dan ooit tevoren. Van totale bagger tot uniek en alles daar tussen in. Er waren ook een paar Mercedessen, maar die zijn hier toch altijd in de mindereheid. Voor zover ik kon zien was ik de enige Nederlander en heb ongeveer 98 keer moeten uitleggen hoe ik hier zo gekomen was.
Klik op de link voor foto's!
http://s36.photobucket.com/albums/e3/Je ... =slideshow