[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Classics on the common : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 09:07

Classics on the common

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Classics on the common

Berichtdoor Jeroen » 01 aug 2008, 11:50

Eergisteren een fantastische dag gehad. Vanaf ons huis in Ipswich (UK) binnendoor naar Harpenden. Met "Jane" op kortste route ruim vier uur over binnendoor weggetjes, twee keer pubstop.

In Harpenden was de zogenaamde Classics on the Common. Twintig jaar geleden kwamen een paar klassiekereigenaren elkaar op dit veldje tegen op een mooie zomeravond. Dat beviel zo goed, dat ze afspraken volgend jaar op dezelfde datum terug te komen en wat vrienden mee te nemen. Zo is dat een tijdje doorgegaan en inmiddels komen er meer dan 2000 klassiekers op af.

Erg Engels. Erg relaxed, Iedereen staat met een pint in de hand een beetje over auto's te OH'en. Je mag overigens niet zo maar met alcohol buiten staan. Als er dus een agent aankwam gaat iedereen even naar binnen om daarna weer gewoon naar buiten te gaan. De agent weet dit, maar speelt het spel mooi mee.

Meer klassiekers bij elkaar gezien dan ooit tevoren. Van totale bagger tot uniek en alles daar tussen in. Er waren ook een paar Mercedessen, maar die zijn hier toch altijd in de mindereheid. Voor zover ik kon zien was ik de enige Nederlander en heb ongeveer 98 keer moeten uitleggen hoe ik hier zo gekomen was.

Klik op de link voor foto's!

http://s36.photobucket.com/albums/e3/Je ... =slideshow
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Classics on the common

Berichtdoor Jeroen » 01 aug 2008, 11:51

Oh ja, was zelf niet in de Mercedes, maar in mijn rode Spider. Zie maar of je 'm kunt spotten op een van de foto's.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Trouwkoets » 01 aug 2008, 12:27

Ziet er goed uit Jeroen! Op een W123 C en een W107 na een Brits/Italiaans/USA feestje volgens mij.
Trouwkoets

Berichtdoor Jeroen » 01 aug 2008, 12:54

Alle UK classic events hebben natuurlijk wel een "nationaal tintje". Maar eerlijk is eerlijk; ze hebben hier natuurlijk ook verschrikkelijk veel verschillende merken auto's gehad.

Mercedes als klassieker is hier niet zo populair. Je ziet ze aanmerkelijk minder dan in Nederland. Maar je kunt je voorstellen, met meer dan 2000 klassiekers is ieder merk wel vertegenwoordigd. De Amerikanen waren absoluut in de minderheid. Deze twee vond ik bijzonder/apart en daarom een foto van genomen. Er waren ook nog een paar hotrods, maar dat was het wel.

Voor wat betreft die Mercedessen: Er was een W123 Coupe en een 450SEL en er stonden meerdere cabrio-varianten. Al met al denk ik dat ik er een stuk of 8 heb gezien.

Voor de Ferrari-fans; heb ze niet geteld, maar er waren er zeker wel een stuk of dertig. Heb alleen al vier Dino's gespot.
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor alex240diesel » 01 aug 2008, 22:26

die britten hebben verstand van auto's. maar zeker niet van klasse ;)

Als ze verstand van klasse hadden hadden er meer Benzjes gestaan ;)
alex240diesel

Berichtdoor Hans230CE » 02 aug 2008, 00:58

NOW MOE,Alex, dat zou ik nu echt niet durven zeggen van onze buren over de plomp.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor alex240diesel » 02 aug 2008, 14:10

;)
alex240diesel

Berichtdoor Hans230CE » 02 aug 2008, 17:32

Hahaha, zonder gek te doen ik vind sommige Britse wagens toch ook wel iets hebben; wat dacht je van deze. Die roest tenminste niet zoals onze Benzen

Zullen we in dit topic eens de wagens plaatsen die van over de plas komen en ons wel raken? Voor mij zou het deze niet zijn, maar die houd ik voor mij op dit momen. Kan een topic worden in de trent van "2 leden..." Gewoon eens van mening wissellen over de Britse wagen.<br><br>Post edited by: Hans230ce, at: 2008/08/02 17:34

_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Keer terug naar Van alles en nog wat....