MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 03:56

Goede garage omgeving Enschede gezocht

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Goede garage omgeving Enschede gezocht

Berichtdoor Remmus » 24 jul 2008, 17:17

Hallo,

Wie weet er een goede garage in (de omgeving van) Enschede? Ik ben op zoek naar een adres waar men verstand heeft van de W123, en dan het liefst een beetje in de buurt.

Mvg Remco
Remmus
 


Re:Goede garage omgeving Enschede gezocht

Berichtdoor D!rk » 24 jul 2008, 17:38

In Emmerich am Rhein weet ik een goede zaak. Daar heb ik mijn wagen ook in onderhoud (al doe ik het meeste toch wel zelf ;))
Stuur maar een PM als nader info wilt.

Groet

Dirk
D!rk
 


Re:Goede garage omgeving Enschede gezocht

Berichtdoor Remmus » 25 jul 2008, 09:56

Bedankt voor de reactie!

Dit is voor mij nog steeds een afstand van bijna 80 km, even zien hoe ik dat doe indien de auto een dagje moet blijven. Het gaat mij er om dat ik de eerste keer onderhoud door een prof laat doen, zodat ik zeker weet dat alles "klopt". Daarna is het de bedoeling zoveel mogelijk zelf te doen. Zaken als interieur opknappen ed. gebeuren natuurlijk al zelf. Echter motorische zaken laat ik liever eerst aan de echte monteurs over.

Mvg Remco
Remmus
 


Re:Goede garage omgeving Enschede gezocht

Berichtdoor Remmus » 04 aug 2008, 12:47

Zo, de auto staat nu bij Tesa in Delden. Éenmansbedrijf, maakt op mij een goede indruk. Morgen is de wagen gereed, inclusief nieuwe radiateur. Ik laat wel weten hoe de ervaringen zijn wanneer ik de wagen terug heb!

Mvg Remco
Remmus
 


Re:Goede garage omgeving Enschede gezocht

Berichtdoor jan280CE » 04 aug 2008, 13:01

Hallo Remmus

Net effe gekeken op de site van die garage, maar het lijkt mij geen goedkpope jongen.
Wat heb je allemaal in opdracht gegeven behalve je radiateur, en had je dat niet zelf kunnen regelen?

Groet,

Jan
jan280CE
 


Re:Goede garage omgeving Enschede gezocht

Berichtdoor Remmus » 06 aug 2008, 20:35

Zo, het is achter de rug, was een krappe 600 eu kwijt. Daarvoor is het volgende gedaan:

- Wielen gebalanceerd
- Olie + oliefilter vervangen (10w40)
- Hardyschijven gecontroleerd (waren nog goed, dus niet vervangen)
- Bougies vervangen
- Radiateur vervangen, was ECHT op (wel weer de oude koelvloeistof gebruikt)
- ATF vervangen/bijgevuld
- Remmen gecontroleerd
- Luchtfilter vervangen

De auto "dreunt" nog steeds bij bepaalde snelheden, al is het nu wel wat minder.(misschien motorsteunen?)
De motor loopt wel wat beter dan voorheen, echter nog wel regelmatig moeilijk starten, vooral bij vochtig weer.
De automaat schakelt iets soepeler dan voorheen, plakt af en toe wel een beetje.

De radiateur is volgens mij wel van een ander merk dan er in zat, maar motortemp blijft nu mooi net onder de 80 staan.

Mvg Remco

Trouwens, ik had altijd wat last van koelvloeistof verlies, maar kon er niet achter komen waar dat vandaan kwam. Bleek dat het uitstekende deel bovenaan de radiateur (vanachter het stuur gezien links)waar de slang mbv een slangenklem overheen zit totaal verrot was! Resultaat was dat er eigenlijk nooit zo veel lekkage zichtbaar was als dat je mocht verwachten gezien de hoeveelheid die iedere keer moest worden bijgevuld. Misschien een tip om naar te kijken voor andere mensen met koelvloeistof probleempjes?<br><br>Post edited by: Remmus, at: 2008/09/03 19:25
Remmus
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 68 gasten

cron