door Remmus » 06 aug 2008, 20:35
Zo, het is achter de rug, was een krappe 600 eu kwijt. Daarvoor is het volgende gedaan:
- Wielen gebalanceerd
- Olie + oliefilter vervangen (10w40)
- Hardyschijven gecontroleerd (waren nog goed, dus niet vervangen)
- Bougies vervangen
- Radiateur vervangen, was ECHT op (wel weer de oude koelvloeistof gebruikt)
- ATF vervangen/bijgevuld
- Remmen gecontroleerd
- Luchtfilter vervangen
De auto "dreunt" nog steeds bij bepaalde snelheden, al is het nu wel wat minder.(misschien motorsteunen?)
De motor loopt wel wat beter dan voorheen, echter nog wel regelmatig moeilijk starten, vooral bij vochtig weer.
De automaat schakelt iets soepeler dan voorheen, plakt af en toe wel een beetje.
De radiateur is volgens mij wel van een ander merk dan er in zat, maar motortemp blijft nu mooi net onder de 80 staan.
Mvg Remco
Trouwens, ik had altijd wat last van koelvloeistof verlies, maar kon er niet achter komen waar dat vandaan kwam. Bleek dat het uitstekende deel bovenaan de radiateur (vanachter het stuur gezien links)waar de slang mbv een slangenklem overheen zit totaal verrot was! Resultaat was dat er eigenlijk nooit zo veel lekkage zichtbaar was als dat je mocht verwachten gezien de hoeveelheid die iedere keer moest worden bijgevuld. Misschien een tip om naar te kijken voor andere mensen met koelvloeistof probleempjes?<br><br>Post edited by: Remmus, at: 2008/09/03 19:25