MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:58

wielkastranden plaatwerk advies gevraagd

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

wielkastranden plaatwerk advies gevraagd

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 06 aug 2008, 17:36

Beste iedereen,

Ja ook bij mij is het zo ver... Ik was de auto aan het wassen vanmiddag en bemerkte een paar blazen op de wielkastranden achter aan de kant van de deur zeg maar. Aangezien het in de beginfase lijkt te zijn aan de buitenkant heeft het niet prioriteit nummer 1 (daarmee bedoel ik dat het wel binnen nu en een paar maanden klaar moet maar niet morgen of overmorgen). Ik heb op het moment geen fototoestel in de buurt en zal dus zo goed mogelijk proberen te omschrijven wat er aan de hand is : de beginnende rotte plek zit achteraan aan de onderzijde van de rand, het deel "vanaf de koker" tot net onder "het vouwtje" zal moeten vervangen worden, ook de aanzichtszijde. M.a.w. het gedeelte waar je tegenaankijkt moet er ook aan geloven. Nu ben ik (al zeg ik het zelf) niet de onhandigste, maar aangezien de vormen daar meerdere kanten "op ronden" lijkt het me wijsheid een deel van een kant en klaar stuk plaatwerk te gebruiken.

En nu de feiten : bij intercarparts kost een reparatiedeel 15 euro (dan heb je de hele rand) volgens mij kan dat niet wat zijn, of dat past niet of dat roest zo weer. (die valt dus tenzij tegenbericht) af. Bij Mercedes kost hetzelfde deel 70 euro ex. (duurder, maar liever duur en goed dan goedkoop en evt slecht passend na een paar jaren weer ellende). Wat klokkerholm kost weet ik niet.... hier iemand die het wel weet zit er verschil in kwaliteit van het staal (dikte e.d.? En nog belangrijker hoe past dit op die plek!!

Tenslotte -en dit is het belangrijktste- zou ik eens willen weten hoe de evt duurdere imitaties bevallen. Hoe houdt het zich na 2 jaar en liever hoe houdt het zich na een nog langere periode. De reden dat ik zo zit te drammen hierover is namelijk dat dit een gelast deel is dat zit vast. Een voorscherm is afschroefbaar dat kun je zo zonder veel moeite vervangen. Ik heb niet erg veel zin om keer op keer op keer aan dezelfde plek te moeten lassen... en het lijkt me logisch waarom....<br><br>Post edited by: adriaanvogelzang, at: 2008/08/06 17:43
AdriaanVogelzang
 


Re:wielkastranden plaatwerk advies gevraagd

Berichtdoor w123boy » 06 aug 2008, 20:29

hallo adriaan

ik heb 6 jaar geleden 2 voorspatborden vervangen
en wielkastranden in laten lassen binnenrand + buitenrand

de voorspatborden waren immitatie (had er na 4 jaar spijt van) was echt goed in de verf en tectyl
dus ik koop nooit meer immitatie
ik heb de blaasjes pas weg gedremeld en in de primer en toen spuitbusje (niet super dus maar wel roestvrij)

achter wielranden orgineel en daar mankeerd nog steeds helemaal niets aan

dus ik ga altijd vanaf de volgende W123 voor orgineel plaatwerk

succes met de reparatie


grt w123boy

<br><br>Post edited by: w123boy, at: 2008/08/06 20:31

w123boy
 


Re:wielkastranden plaatwerk advies gevraagd

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 06 aug 2008, 23:15

leuk reactie! Ik ken je dillemma w123boy, ik had hetzelfde met de voorschermen, uiteindelijk toch besloten om de originele te behouden en die te restaureren met onderdelen van een imitatiescherm, en de roestwering even iets beter aan te pakken op die plekken dan MB dat heeft gedaan... (zeg nu zelf... bij de voorschermen mede gezien de constructie ervan heeft MB een steekje laten vallen qua roestpreventie).

Een voorscherm vind ik iets anders dan een achterscherm, natuurlijk is er erg veel geld mee gemoeid, maar als je na een paar jaar berouw krijgt kun je dmv met een simpele schroevendraaier je eventuele fout herstellen. met de achterschermen kan dit niet! hiervoor moet je slijpen! Je wilt gewoon niet over 2 jaar of ietsje langer weer op die ene plek met de zaag aan de gang, als her op die lasplekken mis is, dan moet je het goed doen, tenminste als je de auto wilt behouden!

graag nog meer ervaringen en tips om die plek aan te pakken! het lijkt me namelijk lastig om na de laswerkzaamheden nog in de holle ruimte te komen... iemand tips?

adriaan
AdriaanVogelzang
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten