Beste iedereen,
Ja ook bij mij is het zo ver... Ik was de auto aan het wassen vanmiddag en bemerkte een paar blazen op de wielkastranden achter aan de kant van de deur zeg maar. Aangezien het in de beginfase lijkt te zijn aan de buitenkant heeft het niet prioriteit nummer 1 (daarmee bedoel ik dat het wel binnen nu en een paar maanden klaar moet maar niet morgen of overmorgen). Ik heb op het moment geen fototoestel in de buurt en zal dus zo goed mogelijk proberen te omschrijven wat er aan de hand is : de beginnende rotte plek zit achteraan aan de onderzijde van de rand, het deel "vanaf de koker" tot net onder "het vouwtje" zal moeten vervangen worden, ook de aanzichtszijde. M.a.w. het gedeelte waar je tegenaankijkt moet er ook aan geloven. Nu ben ik (al zeg ik het zelf) niet de onhandigste, maar aangezien de vormen daar meerdere kanten "op ronden" lijkt het me wijsheid een deel van een kant en klaar stuk plaatwerk te gebruiken.
En nu de feiten : bij intercarparts kost een reparatiedeel 15 euro (dan heb je de hele rand) volgens mij kan dat niet wat zijn, of dat past niet of dat roest zo weer. (die valt dus tenzij tegenbericht) af. Bij Mercedes kost hetzelfde deel 70 euro ex. (duurder, maar liever duur en goed dan goedkoop en evt slecht passend na een paar jaren weer ellende). Wat klokkerholm kost weet ik niet.... hier iemand die het wel weet zit er verschil in kwaliteit van het staal (dikte e.d.? En nog belangrijker hoe past dit op die plek!!
Tenslotte -en dit is het belangrijktste- zou ik eens willen weten hoe de evt duurdere imitaties bevallen. Hoe houdt het zich na 2 jaar en liever hoe houdt het zich na een nog langere periode. De reden dat ik zo zit te drammen hierover is namelijk dat dit een gelast deel is dat zit vast. Een voorscherm is afschroefbaar dat kun je zo zonder veel moeite vervangen. Ik heb niet erg veel zin om keer op keer op keer aan dezelfde plek te moeten lassen... en het lijkt me logisch waarom....<br><br>Post edited by: adriaanvogelzang, at: 2008/08/06 17:43