[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Schokbrekers met niveauregeling vervangen? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:42

Schokbrekers met niveauregeling vervangen?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Schokbrekers met niveauregeling vervangen?

Berichtdoor Barrytdt » 25 jul 2008, 00:42

Beste clubleden,
Voor de APK moet ik een veer achter vervangen.
Maar ik wil ze allebei vervangen, mijn vraag is alleen, bij hoeveel kilometer worden normaal gesproken de achter schokbrekers met niveauregeling vervangen? Als toch alles los is, kan ik misschien preventief alles tegelijk vervangen. 300TDT 398.000 KM.
Bij voorbaat dank BarryTDT
Barrytdt
 


Re:Schokbrekers met niveauregeling vervangen?

Berichtdoor Brijn » 25 jul 2008, 08:33

Alleen als ze erg lekken zou ik ze vervangen (een beetje lekken mag wel, moet zelfs), anders niet. Het zijn veerpoten met deels een schokbreker en deels een veerfunctie (samen met de veerbol). Als ze werken zou ik ze gewoon laten zitten, ze zijn mij niet bekend als slijtage-artikel, wie weet gaan ze nog 400.000 km mee. En ze zijn imbiciel duur die dingen. Verder is het vervangen van de achterveren niet iets "waarvoor alles los moet", dus de veerpoten vervangen zou nog extra werk worden.

Bert
Avatar gebruiker
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 895
Geregistreerd: 10 nov 2005, 13:59
Woonplaats: Marnaves, Frankrijk
Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Schokbrekers met niveauregeling vervangen?

Berichtdoor henklith » 25 jul 2008, 11:44

Hoi Barry, wat is er met je veer?
Groet, Henk
henklith
 


Re:Schokbrekers met niveauregeling vervangen?

Berichtdoor Barrytdt » 25 jul 2008, 16:01

Henk,
Er zit een scheurtje in de veer en daarop is die afgekeurd.
Graag vervang ik ze allebei omdat de andere kant natuurlijk ook al veel te verduren heeft gehad. Maar weet iemand of ze bij Mercedes bij regulier onderhoud wel is vervangen werden bij een bepaalde kilometerstand. Alle beurten tot 2 jaar terug, zijn altijd bij Mercedes uitgevoerd.
Groet, Barry
Barrytdt
 


Re:Schokbrekers met niveauregeling vervangen?

Berichtdoor Barrytdt » 25 jul 2008, 16:04

Lekken doen ze trouwens niet, de niveauregeling werkt trouwens niet automatisch, wel kan je hem onder de auto op hoogte stellen. De wagen veert goed maar lijkt wel iets houterig in vergelijking met 2 jaar geleden en mijn andere 280TE. Olie in resevoir is wel iets donkerbruin gekleurd.
Barrytdt
 


Re:Schokbrekers met niveauregeling vervangen?

Berichtdoor Brijn » 25 jul 2008, 17:29

In de onderhoudsdocumentatie die ik heb, staan de veerpoten nergens vermeld om op een bepaald moment preventief te vervangen. Donkerbruine vloeistof is normaal, die vervang je om de 45000 km geloof ik, en de houterigheid kan komen door een veerbol met gescheurd membraan. Dus: veren vervangen, en tegen de tijd dat je verlangt naar een niergordel bij het rijden over een doorsnee verkeersdrempel: nieuwe veerbollen.
Avatar gebruiker
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 895
Geregistreerd: 10 nov 2005, 13:59
Woonplaats: Marnaves, Frankrijk
Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Schokbrekers met niveauregeling vervangen?

Berichtdoor Barrytdt » 08 aug 2008, 22:21

Ik heb de beide veren vervangen achter, en de subframe rubbers beide kanten. Een wereld van verschil. Geen houterige schokken meer en ook geen nadeining. Tevens de olie van de niveauregeling doorgespoeld. Hier kan ik weer kilometers mee rijden.
Barry
Barrytdt
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten