door broker » 10 aug 2008, 23:28
Hallo Remy,
ik heb jaren een 230 met carburateur gehad op gas. Het verbruik lag, afhankelijk van veel korte stukjes of snelweg, tussen de 1: 6 en 1: 7. Bovendien had ik ook nog een automaat die het nodige extra kost t.o.v. een handbak. Zelfs op een reis door Yorkshire met 5 man erin, volle bepakking met schoonmoederdoos op het dak 1: 6,3 gemiddeld gereden. Dus jou verbruik is wel erg fors. En ik heb ook geen fluwelen voetje en reed er op de snelweg meestal rond de 140 op de teller
( volgens mijn navigatiesysteem was dat 128 echte kilometers) mee. Er is met de auto in mijn tijd gedurende 3 jaar ruim 60000 km op gas gereden dus mijn bevindingen zijn over een ruime periode.
Enige verbetering moet dus wel mogelijk zijn. Overigens kwam mijn gasinstallatie bij de gebr. van Orsouw uit Eindhoven vandaan. Heb in die periode alleen buiten het reguliere onderhoud een waterpomp moeten vervangen. Wel heb ik iedere 15000 km de kleppen gesteld vanwege het gas. Hoewel mijn huidige 200 dieseltje ook een fijne auto is, denk ik nog vaak met weemoed aan mijn aprico orange 230 terug, die bij ons in het gezin altijd de bijnaam "JAFFA" had vanwege zijn kleur. En ik heb stiekumpjes toch wel spijt gehad dat ik em verkocht heb. Tsja, soms mis je iets pas als je het niet meer hebt....................
Groeten, Jan.<br><br>Post edited by: broker, at: 2008/08/10 23:30