[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stuurhuis reviseren : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:31

stuurhuis reviseren

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

stuurhuis reviseren

Berichtdoor RenK » 13 aug 2008, 16:36

Benzers,

Mijn oude Benz heeft ruimte op het stuurhuis zitten. Denk dat het nog net aan de APK eis voldoet maar daarbij houdt het dan ook op.
De speling zit echt in het stuurhuis dus niet in de fusees. Beweeg je de stuurstang zie je de uitgaande stang niet bewegen, tot een bepaald punt en dan draait die pas mee.
wie heeft hier ervaring mee met revisie onderdelen ??
Las dat die door de uitgaande spindel zou komen en die zou eenvoudig te vervangen zijn, maar klopt dat?
De stelbout met knelmoer heb ik al flink uitgedraaid en als ik die verder draai loopt hij niet soepel meer van links naar rechts. Hij staat dus zo te zien maximaal.
Wie heeft ervaring met reparaties aan het stuurhuis ??

Vr.groetend
Kees
RenK

Re:stuurhuis reviseren

Berichtdoor Wiebren240D » 13 aug 2008, 18:27

Hallo Kees

ik denk even de zoek funktie gebruiken is al genoeg over geschreven.

maar het gemakelijkste is een stuurhuis van een benzine W114/115 die hebben meestal maar weinig km erop zitten.

ik heb er al verschillende mensen blij mee gemaakt.
is wel even een karwei van een paar uurtjes maar het stuurt na de tijd perfekt.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re:stuurhuis reviseren

Berichtdoor alex240diesel » 13 aug 2008, 18:58

ik zou hem gewoon ff afstellen. Er zit een stelschroef op die je naar buiten moet draaien om de speling er uit te halen.

en Wiebren heeft gelijk

even zoeken op stuurhuis
alex240diesel

Keer terug naar Techniek