door Hulzie » 09 okt 2011, 07:27
Goed opgemerkt.
Uitlaat ......0.30 mm idd
Inlaat ......0.10 mm idd
Zo staan ze nu weer, en het rijdt merkbaar anders, en het start in de eerste slinger van de startmotor!
Had er ook een nieuwe kleppendekselpakking tussen gezet, heeft Novatech gewoon op voorraad, is 200 meter van mijn huis af en kost maar 10 euro, dat zit beter dan 3 keer de oude gebruiken (die had ik al een paar eraf gehad)
Ook een verse dynamo geplaatst, oude begon woensdag langzaam maar zeker er mee te kappen.
50 euro een andere op de sloop, de oude heeft ingesleten sleepringen, kijken of ik die komende week kan reviseren op mijn werk, lukt vast wel, die ringen hebben we wel liggen, mooi voor op reserve dan weer!
Verder ik vondt dit topic wel goed en duidelijk -die andere van Govert is ook zeer helder- maar deze had ik twee jaar gelden als eens uitgeprint en in mijn werkplaatshandboek bijgeplakt.
Detail : ik doe veel aan de hand van foto's, maar zie allemaal verschillende motorcode's
Kan er geen topic komen met een 200D van jaar X zit motorcode x vanaf fabriek in.
300D type x etc etc.
En zo ook van de benzine motoren? Dat lijkt mij heel handig -maar ik heb die kennis weer niet om dat zomaar te zien volgens mij-.
Ik haal er eerdaags een auto bij, wil wat meer Pk-aas daar we veel in de Ardennen zetten is 130 Pk wel handig, en gedachten gaan uit naar een 300SD / 300D 6 cyl / 280 model automaat op LPG en géén V8 vanwege, dat vindt ik heel mooi, maar bij kleppenstellen ben ik dan denk ik een dag zoet, en moet ik dat dan 4 keer per jaar doen ongeveer wanneer ik om de 5000 km stel.
Verder top jongens, dit nog gewoon met foto's in beeld zeer handig, dus IMG op aan heeft wel meerwaarde.
Groeten Henk.