[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
verstuivers? : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 12:26

verstuivers?

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

verstuivers?

Berichtdoor apboonstra » 19 aug 2008, 12:44

Ha allen,

even een probleem voorleggen.
heb een 300SD turbo diesel.

loopt steeds minder mooi stationair
start, met nieuwe gloeibougies, matig
gaat roken als je bij 100 eens weer gasgeeft.
verbruikt meer dan ik zou verwachten.

Ik denk aan de verstuivers. De auto heeft ongeveer 260Kkm gelopen.

Vraag:

zit ik een beetje in de richting?
Nog andere ideeen?
Hoe test ik de verstuivers?

alvast bedankt, aldert

apboonstra

Re:verstuivers?

Berichtdoor Karaca10 » 19 aug 2008, 14:30

voer eens een "dieselpurge" uit, is al wat over geschreven in dit forum.
Ik heb zelf de injectioncleaner van Wynn's gebruikt. Is wel een routine schoonmaakbeurt, sommige gooien wat benzine in de tank.
het beste is natuurlijk de verstuivers aan een tester hangen en evt. de nozzle's vernieuwen.
succes, Karaca
Karaca10

Berichtdoor Govert » 19 aug 2008, 14:40

Heb je de kleppen al eens gesteld? Hoe staat het verder met het regulier onderhoud? Wat heb je al gedaan?

Verstuivers test je op een testbank. Dan zet je er druk op en dan kijk je of de openingsdruk en het verstuivingspatroon nog goed is. Je kan het ook laten doen, bij een dieselservice.

Verder zou je nog denken aan de turbo-specifieke onderdelen, daar zijn ook wel wat onderwerpen over.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wiebren240D » 19 aug 2008, 18:28

Hallo Aldert

ja verstuivers kan een oorzaak zijn.
maar het kan ook de timming zijn.
staat de boel wel op tijd met andere woorden.
kijk dat eerst maar eens na.

en net wat Govert zegt hoe is de al gehele toestand van onderhoud.

en zo te zien op de foto is het een Amerikaanse uitvoering zit het orginele spruitstuk er nog op dat geeft hier ook problemen zit een spruitstuk op wat hier in Europa niet hoeft maar in de USA wel.
als dat zo is zet er dan eerst maar een Europees spruitstuk op en dan 10 procent benzine in de tank bij de diesel in en dan eerst maar een keer proberen hoe hard deze auto wil.
ik hoop het niet voor je maar ik denk van wel dat het lang gaat duren voor de moter weer echt schoon is.

maar als je je verstuivers wilt testen kom maar langs in Sneek doe ik het zo voor je.

groeten van Wiebren ut Snits Telnr 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor apboonstra » 20 aug 2008, 08:14

Ha Wiebren dank voor je reactie.

Ga eerst maar eens al het onderhoud uitvoeren. Kleppen stellen ed. Heb geen idee wanneer hij voor het laatst onderhouden is.
Afstellen of timing, weet ik niet precies wat je bedoeld.

Heb even opgelet en de auto begint pas bij 110 km/u te roken, dus ik zal de turbo ook eens nakijken.

Dank voor je aanbod om de verstuivers te testen, als na het onderhoud er nog steeds problemen zijn klopt ik bij je aan.

groet, aldert
apboonstra

Berichtdoor apboonstra » 20 aug 2008, 08:14

Ha Karaca10,

heb ik gedaan, ging er alleen slechter door lopen!!!

gek he?<br><br>Post edited by: apboonstra, at: 2008/08/20 08:15
apboonstra

Keer terug naar Diesel Specifiek