[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Welke lasser? : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 18:36

Welke lasser?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Welke lasser?

Berichtdoor Jeremy » 12 aug 2008, 08:53

Ik moet voor de APK de wielkastranden achter vervangen. Vet balen, maar zo gaan die dingen. Weet iemand nog een goede lasser? Ik woon zelf in Groningen, maar vind het belangrijker dat het goed gebeurt en wil er best een stuk voor rijden. Alhoewel eentje in de buurt van Groningen natuurlijk het mooist zou zijn.
Jeremy
 


Re:Welke lasser?

Berichtdoor Wiebren240D » 12 aug 2008, 19:38

Hallo Jeremy

ik denk dat voor jou het beste is even naar Hollandsche veld naar de W114/115 club is tenminste redelijk in de buurt

of je gaat naar Ronald Dijkstra in Wier die wil je ook wel helpen

maar meet het even goed op want er mag een heel eind echt slecht zijn hoor was bij mijn ouwe W115/114 ook zo maar toch niet afgekeurd er is een formule voor omdat uit te rekenen.

de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Welke lasser?

Berichtdoor Leafhabber » 12 aug 2008, 22:05

Hoi Jeremy,

ik heb heel goede ervaring met van Kampen in de Allersmastraat in Groningen. Last heel net en heeft hart voor z'n vak.

Succes ermee!
Leafhabber
 


Re:Welke lasser?

Berichtdoor JantjeV8 » 18 aug 2008, 07:58

De buitenste wielkastrand mag zelfs compleet ontbreken want het is geen dragend deel. Er zitten ook geen andere zaken constructief op bevestigd.
Van de dragende kokerbalken mag (geloof ik) 25% van de lengte verrot zijn.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Welke lasser?

Berichtdoor Jeremy » 18 aug 2008, 21:25

Vorig jaar waren de wielkastranden ook niet geweldig en volgens mij zijn ze niet zoveel veranderd. Toen is hij er wel mee goedgekeurd. Ik vertrouw het keuringsstation waar ik geweest ben ook niet erg... Om te laten zien dat er een klein stukje van de bodem verrot was heeft hij het gat twee keer zo groot geslagen. Bovendien was hij met een kwartiertje klaar, maar wel klagen over dingen waar hij volgens mij op goed gekeurd had kunnen worden.
Ik heb voor donderdag ergens anders een afspraak om hem opnieuw te laten keuren. Hier is hij vorig jaar ook gekeurd en dit is me toen goed bevallen.
Als hij erdoor komt zal ik overwegen de wielkastranden alsnog te laten doen, want uiteindelijk zijn ze inderdaad niet al te best meer.<br><br>Post edited by: Jeremy, at: 2008/08/18 21:30
Jeremy
 


Re:Welke lasser?

Berichtdoor Leafhabber » 18 aug 2008, 21:41

Hoi Jeremy,

waarom ga je niet naar www.carfit.nl aan de florakade? De keurmeester is een liefhebber en heeft zelf een 240TD.

Succes!
Leafhabber
 


Re:Welke lasser?

Berichtdoor Rob Holewijn » 19 aug 2008, 18:26

Dank je Wieb.
Je komt maar een keer langs dan kijken we er naar wat we kunnen doen.
Rob Holewijn
 


Re:Welke lasser?

Berichtdoor Coupe280 » 19 aug 2008, 19:31

jeremy.
de achterste wielkastranden maken wel degelijk deel uit van de dragende functie van de auto .
de buitenste en binneste randen moeten aan elkaar gelast zijn daardoor hebben ze een dragende functie,
maar het is wel zo dat er een gedeelte verrot mag zijn .
alleen daar is een formule voor ik weet alleen niet goed hoe dat werkt .
over het algemeen word je er niet gauw op afgekeurd .
er mag nog wel een behoorlijk deel verrot zijn .
buiten de dragende functie zit je ook nog met eventuele scherpe delen die uitsteken als de randen van elkaar losgelaten zijn .
waar je dan ook nog op afgekeurd zou kunnen worden
vrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Welke lasser?

Berichtdoor Jeremy » 19 aug 2008, 20:15

Donderdag gaat hij voor de keuring, dus we zullen zien of hij er dan alsnog doorheen komt. Daarna zal ik kijken wat er nog gelast moet worden. Er is in ieder geval groot verschil tussen de verschillende keuringstations en dat zou eigenlijk niet moeten. Het is of veilig of niet en het zou niet voor interpretatie vatbaar moeten zijn. Maargoed, we zullen zien. Je zal net zien dat hij op exact dezelfde punten wordt afgekeurd, haha.

Rob, bedankt voor je aanbod! Ik houd je op de hoogte. Als ik een keer in Emmen ben, kom ik even gezellig een kopje koffie drinken bij je op de zaak.
Jeremy
 


Re:Welke lasser?

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 19 aug 2008, 21:11

Hoi beste Jeremy,

god man ik dacht al dat je de auto had verkocht of zo omdat ik je een hele tijd hier niet gezien had!! Je moet Job ook even mailen, want die kent ook een toplasser in Groningen!! Echt een vakman die zonder plamuur je auto strak kan krijgen!!

Succes en groetjes Jeroen
JerommekeOhjajoh
 


Re:Welke lasser?

Berichtdoor Jeremy » 07 okt 2008, 22:30

Nou, hij werd inderdaad opnieuw afgekeurd. Alhoewel de punten waarop hij werd afgekeurd wel van elkaar verschilden. Het enige waar ze het allebei over eens waren, zijn helaas de wielkast randen. Hij moest dus toch gelast worden. Omdat ik de auto nodig heb voor mijn werk heb ik dit maar laten doen en ben tevreden over het resultaat. Ter zijner tijd wil ik hem opnieuw laten spuiten en dan is ie weer helemaal toppie.

Ps. Jeroen, natuurlijk heb ik mijn auto niet verkocht, je vrouw verkoop je toch ook niet;). Ik kijk alleen wat minder vaak op de site.
Jeremy
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten