[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
hardy schijf : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:15

hardy schijf

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

hardy schijf

Berichtdoor oltimerboy » 21 aug 2008, 09:53

Hallo,

Wat hoor je als je de hardy schijf kapot hebt ?

ik heb een automaat en als ik hem in de D zet en de rem vast hou dan maakt hij een schokkende beweging

net of ergens veel speling op zit
oltimerboy

Re:hardy schijf

Berichtdoor Wiebren240D » 21 aug 2008, 10:22

Hallo Daar

als de Hardyschijf stuk is of aan het stuk gaan is zit wel verschil in hoor.
er komt ruimte op je hardyschijf waar door je trilling in de auto krijgt zo voel je als de hardyschijf eraan komt.

maar het beste is even onder de auto kijken en even een lange dunne schroeve draaier tussen de driesprong zetten en dan draaien dan zie van zel of er scheuren in zitten wel de automaat in de P zetten.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor w123boy » 21 aug 2008, 13:03

hallo

bij mijn Benz een aantal weken geleden een bout afgeknapt of losgelopen
de hele Benz begint dan te vibreren
alsof de motor er los inligt

als die kapot is merk je echt wel verschil

grt w123boy
w123boy

Berichtdoor JaapW114 » 21 aug 2008, 14:50

Hallo,

Enige maanden heb ik dit zelf gehad bij mijn W114, het begint alsof er een klein gaatje in je uitlaat zit. Bij mij was het bij 80 km/uur waarbij het geluid steeds sterker werd. Dus toch maar even onder de auto gekeken en wat ik toen zag zei mij genoeg. Het vervangen van de hardyschijf opzich stelt niet zoveel voor.

Zie ook "een dagje sleutelen in Waarland", pagina 3, staan mijn ervaringen met en paar foto's.

groet,

Jaap
JaapW114

Keer terug naar Techniek