MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 03:25

Radioprobleem, wie weet de oplossing

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Radioprobleem, wie weet de oplossing

Berichtdoor Pietje » 20 aug 2008, 21:56

Kort geleden een Pioneer DEH 600BT gekocht met bluetooth mogelijkheid voor handsfree bellen.
Na veel gezoek in de uigebreide handleiding ben ik er nog niet uitgekomen. Je wordt dan ook van blz naar blz doorverwezen. Op het internet verder geen forum kunnen vinden helaas.
De radio moet samenwerken met een Nokia N73. De radio heeft een speciale 'nokiastand' om de boel in te stellen. dit lukt niet, ook niet als ik de bediening probeer voor toestellen van andere merken.

Inmiddels ben ik zover dat de radio en telefoon onderling kontakt hebben. dat is zichtbaar middels een indicatielampje.
Toch zijn er diverse problemen.
1. het bellen gaat niet. de tel. gaat wel over via de speakers, maar bij opnemen is er zowel geen spraak als gehoor via de radio. Dat houdt dus in: gewoon met de hand bellen, daar koop je m niet voor.
2. tel. boek, die ook in de radio plaatsbaar is, is niet downloadbaar vanuit de telefoon, dan wordt de verbinding tussen beide apparaten vebroken.

De ingebouwde microfoon is geselecteerd via het fabrieksmenu Ook zoiets wat je pas na lang klooien ontdekt). Zolang ik beide toestellen niet kan laten samenwerken, zal ik ook geen externe mic. kopen voor een beter geluid.
Ben inmiddels al zo lang bezig gewest dat ik 2x met een lege accu stond grmmmbblll!

Iemand suggesties?
Pietje

Re:Radioprobleem, wie weet de oplossing

Berichtdoor Leon » 20 aug 2008, 23:44

Hoi Pietje,

Kan je hier wat mee:
http://files.pioneer.eu/files/eur/Car/B ... yGuide.pdf

Hier staat in wat kan, en hoe je moet pairen.

Ik weet wel dat je niet de enige bent met de nokia pioneer klacht..
Leon

Re:Radioprobleem, wie weet de oplossing

Berichtdoor Okkie » 21 aug 2008, 21:12

Zelf heb ik een DEH-700BT, maar deze is bijna hetzelfde. Ik herinner me het enorme geklooi, maar uiteindelijk is het wel gelukt, en met twee telefoons (Blackberry 8707v en SonyEricsson S500i). Het initieel connecteren van de telefoons was een drama en heeft dus wel wat litertjes gas gekost, maar uiteindelijk is alles gelukt (inclusief telefoonboek overzetten).
Als ik op google zoek met 'pioneer nokia N73 bluetooth' dan komen er inderdaad behoorlijk wat problemen naar voren. Misschien kan je het in de (Nokia) firmware zoeken.
Succes!
Okkie
Okkie
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto