[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
steekashoes kapot en lekt : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:49

steekashoes kapot en lekt

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

steekashoes kapot en lekt

Berichtdoor apboonstra » 23 aug 2008, 16:10

Hallo,

steekashoes links aan de kant van differentieel is kapot, maar er lekt olie uit. Dit wordt de hele onderkant doorgeslingerd.

Wie kan mij vertellen waar deze olie vandaan komt? Differentieel is droog

groet, aldert

apboonstra

Re:steekashoes kapot en lekt

Berichtdoor JaapW114 » 23 aug 2008, 16:20

Aldert,

Onlangs mijn hoezen van de steekassen vervangen. In deze hoes zit normaal een mengsel van vet en olie. Zeer waarschijnlijk is dit de olie die jij bedoeld, je zult begrijpen hierbij enige haast geboden is.
Misschien handig om Wiebren240 hier eens over te kontakten. Hij heeft mij hier toen prima mee geholpen.

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor apboonstra » 23 aug 2008, 16:40

ha jaap,

dank ik wist niet dat die hoezen gevuld waren, maar dat verklaart het denk ik.

groet, aldert
apboonstra

Berichtdoor Wiebren240D » 23 aug 2008, 18:54

Hallo Aldert

zo ik het op de foto bekijk heb je idd een lekke as hoes niet verder mee rijden denk ik dan blijft de reparatie goed koop

als je het wilt maak ik hier in Sneek een steek as klaar en kom naar je toe om de steek as te vervangen.
en als jou steek as verder nog goed is geen speeling dus dan is het binnen de 100 euro waar klaar

groeten van Wiebren ut Snits Telnr 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Citrobenz » 23 aug 2008, 19:53

Hallo Aldert,

Hoezen zijn op verschillende manieren te vervangen.
Zo'n hoes is op zich niet zo duur, dus als je as nog goed is gewoon even een nieuwe
ashoes monteren. Ben je met een paar tientjes wel klaar

Als er een klein gaatje in zit kun je ze zelfs ook nog repareren.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
LPG: Nee

Berichtdoor Rob Holewijn » 24 aug 2008, 13:17

Dat vervangen gaat niet zomaar. Wieberen heeft daar een apparaat voor.
Zonder dat ding is het niet te doen en hoef je er niet aan te beginnen.
Of je moet er een andere onder zetten
Rob Holewijn

Berichtdoor henklith » 24 aug 2008, 16:25

Als het een klein scheurtje in de hoes is is het nog wel te repareren met maraton rubber reparatie, je kan het ook voor je schoenzolen gebruiken :o))
De hoes inspecteren, duivels goed ontvetten, ook in de randen waar de scher zit.
Dan een laagje vloebaar rubber aanbrengen, vervolgens en stukje goed uit een oude spijkerbroek knippen (niet uit je nieuwe!!) en deze op de verse rubberkit leggen.
en de rubber kit van te voren ook op het stukje goed aanbrengen, het stukje goed moet als het ware een beetje doordrengt zijn van die rubber kit.
Tenslotte nog een extra laagje over het goed aanbrengen, ruim over de randen van het goed.
Gebruik een goed merk spijker broek!! bij mijn W115 zit het nu (al enigzins tot mijn verwondering) een jaar of 3.
Groet, Henk Lith
henklith

Berichtdoor Citrobenz » 24 aug 2008, 17:31

Klopt Henk, zo'n reparatie blijft best lang zitten.
Ik heb verschillende auto's op die manier gerepareerd.
(zonder stukje spijkerbroek trouwens :))
Ook hebben we wel van die deelbare hoezen gemonteerd.

Het is net wat je zelf wil, de auto zo goedkoop mogelijk klaar te hebben of wilt je het degelijk en voor de lange termijn.

In het tweede geval gewoon een nieuwe hoes monteren, als je as nog goed is.
Is je as ook matig een ruilas monteren.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
LPG: Nee

Berichtdoor henklith » 24 aug 2008, 19:06

Ja Henk, dat is zo, wat bij mij het doorslag gevende punt was, is het feit dat ik geen spullen heb om die hoes er over te trekken, dan moet je kijken wat wel mogelijk is.
groet, henk.
henklith

Keer terug naar Techniek