[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Oldtimerplaten : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 17:23

Oldtimerplaten

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Oldtimerplaten

Berichtdoor Antoontje » 15 mei 2009, 12:08

Mijn auto is van 1977 en zou dus met blauwe platen mogen rijden
Helaas zitten er nu gele "GAIK" platen op.

Kan ik gewoon blauwe platen laten drukken bij een auto materialen zaak en deze erop schroeven?
Of moet ik daarvoor nog meer regelen?

Ik wil mijn huidige kenteken wel behouden. een import kenteken "XX-YB/YA-XX" wil ik niet. Want mijn auto is orgineel nederlands.

Ik ben bang dat als je eenmaal aan GAIK platen begint je er niet meer vanaf komt. of kan ik er gewoon blauwe platen op schroeven en heeft niemand daar een probleem mee?
Antoontje
 


Re:Oldtimerplaten

Berichtdoor Citrobenz » 15 mei 2009, 12:32

Je mag alleen blauwe platen voeren als je een historisch kenteken hebt, dit kun je alsnog aanvragen.
Zie RDW:

Omwisseling naar oorspronkelijk of historisch kenteken

Het is in sommige gevallen mogelijk om het huidige kenteken van uw voertuig om te wisselen naar een oorspronkelijk of een historisch kenteken.

Personenauto
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:

* uw personenauto is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De auto moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1978 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.


Omwisselen naar een oorspronkelijk kenteken (historisch of niet historisch) kan alleen als:

* uw personenauto in de 80’er jaren door aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een ander kentekennummer heeft gekregen. In die tijd werd bij aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een nieuw kentekennummer verstrekt. Sinds 1987 is de duplicaatcode op het kentekenbewijs ingevoerd en zijn geen nieuwe kentekennummers meer verstrekt bij de aanvraag van een vervangend kentekenbewijs.



Aanvraagprocedure
De omwisseling naar een oorspronkelijk of historisch kenteken doet u bij de RDW. Daarvoor stuurt u een brief met het verzoek tot omwisseling en het complete originele kentekenbewijs (Voertuigbewijs, Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs) naar het volgende adres:
RDW
Unit VRD
Postbus 30.000
9640 RA VEENDAM

Het is verstandig fotokopieën te maken van het originele kentekenbewijs en de stukken aangetekend op te sturen. De verzendkosten zijn voor uw eigen rekening.

Om er zeker van te zijn of u uw kenteken kunt omwisselen, kunt u het beste van te voren informatie opvragen bij de Klantenservice van de RDW.

Incompleet kentekenbewijs
Als het kentekenbewijs niet meer compleet is, moet u een tegelijk vervangend kentekenbewijs aanvragen. Bij dit aanvraagformulier kunt u dan ook de brief met het verzoek tot omwisseling voegen.

Kosten
De kosten voor de omwisseling naar een oorspronkelijk of een historisch kenteken vindt onderaan deze pagina. De omschrijving van het tarief is: Voertuigbewijs. U kunt het bedrag overmaken op gironummer 365377 t.n.v. de RDW in Veendam, onder vermelding van het kentekennummer van uw voertuig en 'omwisseling naar oorspronkelijk kentekennummer' of 'omwisseling naar historisch kentekennummer'.

Kentekenplaat (-platen)
Heeft u na afhandeling van de aanvraag voor omwisseling een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer ontvangen, dan kunt u daarmee en met een geldige legitimatie de donkerblauwe historische kentekenplaat (-platen) bij de kentekenplaathandelaar aanschaffen. Betreft het een omwisseling naar een oorspronkelijk kentekennummer dat niet historisch is, dan schaft u met het nieuwe kentekenbewijs en een geldige legitimatie de gele (GAIK) kentekenplaat (-platen) aan.

Fehac
De omwisseling naar een historisch kenteken kunt u ook doen bij de Federatie van Historische Automobielclubs (FEHAC).


2009
Voertuigbewijs deel 1a € 37,00
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Oldtimerplaten

Berichtdoor Luigi » 15 mei 2009, 16:37

Ja hoor die kun jij (auto van de foto neem ik aan) gewoon bij de automaterialenzaak bestellen. Legitimatie en kenteken papieren moet je tonen.
Heb laatst ook voor mijn Benz en caravan platen gehaald.
Indien je caravan/aanhangen incl. lading niet zwaarder mag zijn dan 750 kg mag je de blauwe platen daarop ook voeren.

Groetjes Luigi.
Luigi
 


Re:Oldtimerplaten

Berichtdoor Leon » 15 mei 2009, 17:23

Idd, mijn (wel ingevoerde) auto heeft/had ook gele GAIK platen. Maar auto's van voor 78 doen niet mee aan de GAIK regeling. Je kan dus "gewoon" blauwe platen halen en je gele platen wegleggen.
Leon
 


Keer terug naar Van alles en nog wat....

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten