Geloof het of geloof het niet, maar ze rijdt weer.
Sterker nog, APK tot 2010!
Kwestie van iemand vinden die echt een Mercedes hart heeft en weet waarover hij praat.
Wat was er aan de hand met mijn auto (ik heb het nu uitgeplozen):
De choke bleef altijd open staan, met als gevolg een te rijk mengsel en daardoor werd het mengsel boven de 2000 toeren veel en veel te rijk, en wilde ze niet meer lopen.
De LIAM in alphen heeft er toen aan gewerkt, maar tijdens het kleppen stellen het blok achteruit gedraaid, waardoor de nokkenasketting versprongen is. Verder stonden de kleppen verkeerd, en de ontsteking ook, én is de veer en afdichting van de heizklappe verdwenen.
De aangeschafte 123ignition gaf, raar maar waar, ook problemen. Cilinder 1 en 3 wilden niet goed vonken, en waarschijnlijk door de knetter van de vonk die eraf kwam, zijn de bougies doorgeslagen.
Dus, oude ontsteking er weer in, nokkenasketting goed gelegd, nieuwe bougies, wat afstelwerk van de nieuwe carb en ze loopt zooooo mooi.
Ik ga nog even bedenken wat ik met die 123 ignition ga doen (andere proberen? laten voor wat het is? geld terug? klooien totdat het wel werkt?) maar voorlopig ga ik rijden