door Martijn_200D » 01 sep 2008, 12:29
Ja, het was met recht weer een hele dag in Waarland.
Van 9.30 tot ongeveer een uur of 5 's middags.
Ik heb de foto's nog niet op de pc, dus die volgen even later.
Inmiddels is de 300D een stukje verder richting apk-klaar:
De onderste fuseekogel en binnenste stuurkogel (beide links) zijn nu vervangen, met grote dank aan Wiebren die de onderdelen heeft geregeld en ze heeft geplaatst !
Het zat allemaal natuurlijk weer niet helemaal mee.
Zo was er een stuurkogel waarbij het schroefdraad voor de bout bijna weg was, zo kaal was die.
Hij zat er al onder, maar we merkten het gelukkig optijd, zodat Wiebren nog een andere stuurkogel kon monteren.
Ook met de fussee kogel ging niet alles helemaal zoals het hoort, maar Wiebren is er de man niet naar om de klus niet geklaard te krijgen.
Helaas zal ik zelf nog even wat aan mijn ogen moeten gaan doen.
Op de vraag van Wiebren of de wielen beide mooi recht stonden heb ik ja geantwoord.
Bij het wegrijden eind van de middag (iedereen was toen al weg) kwam ik erachter dat ik niet nauwkeurig genoeg heb gekeken.
Het linkerwiel stond naar rechts, terwijl het rechterwiel gewoon rechtuit stond.
Ik kan jullie vertellen: het rijden is dan een heel vreemde gewaarwording !
Continue met piepende band ben ik naar huis gereden.
Het sturen was ook erg opletten, niet een seconde dat stuur loslaten, want dan lig je in de berm.
Affijn, ik heb het weer gehaald en zondag maar gelijk even de stang waar de stuurkogels aan zitten een stukje ingekort (nou ja, de kogels er verder ingedraaid)
Eigenlijk was dat nog een fluitje van een cent en was binen 20 minuten gepiept.
Wiebren, bedankt weer voor de onderdelen en de hulp !
Zonnige groet,
Martijn