door JantjeV8 » 01 sep 2008, 07:44
Jaja, ik heb het gelezen, een lot uit de loterij zullen we maar zeggen, een gebroken ketting.
Je kunt er donder op zeggen dat er meer kapot is dan je ketting, zeker omdat je aangaf dat de motor haperde op het fatale moment. Ik vermoed dat de kleppen de zuigers aangetikt hebben.
Je hebt nu de deksel open liggen, krijg je je nokkenas bewogen? En de krukas?
Ik weet niet wat je zelf wel of niet kunt, maar dat is een complete "open hart operatie". Als je het zelf kunt natuurlijk prima, dan beperkt het zich tot onderdelen en eventueel de kop ergens laten vlakken. MAar denk er om, nieuwe distributie, diverse pakkingsets, mogelijk nog wat kleppen, zuigers...
Ik denk dat het financieel niet de moeite loont er aan te beginnen, er is zoveel voor je Mercedes in de handel tegen redelijke bedragen verkrijgbaar dat je met een motor-wissel voordeliger uit bent.
Van het oude blok kun je nadien nog bekijken wat je er mee doet, oorzaak zoeken of een bijzettafeltje van maken.