Hallo mensen,
Weer een hele lap tekst geschreven en omdat ik even weer opnieuw in moets loggen alles
weer weg! Ik wordt daar wel een beetje moe van maar ja, computers he? Ik schrijf mijn
berichten in het vervolg eerst in een kladblok bestandje en kopieer ze dan wel naar het
forum.
Maar weer opnieuw: de update.
Bedankt voor alle steun tot zover. Ik ben inderdaad maar overgegaan tot de koop. De auto
is zeker niet in nieuwstaat en zeker ook niet origineel maar voor 2000 euro moet je ook
niet zeuren vindt ik. Die kilometerstand van 98.000 moet je ook verder maar geloven want
daar heb ik nu ook niet zo'n vertrouwen meer in. In het onderhoudsboekje gaan de beurten
maar tot en met 30000 km. Al met al toch geen slechte auto.
De carosserie is wat betreft het dragend gedeelte in een zeer goede staat. Spatborden link
zijn iets minder maar dat is te vervangen. Kriksteunen zijn helemaal gaaf, bodem van de
kofferbak is dicht, niet helemaal roestvrij. De bevestiging van de motorklep is niet
geheel roestvrij maar het is nog oppervlakteroest, dus dat is te behandelen en dan kan er
weer lak overheen. Deuren zijn niet doorgerot. Wel wat oppervlakkige roestplekjes aan de
buitenkant maar niet aan de binnenkant. Schuifdak is helemaal roestvrij alleen de
opgeschroefde glijgootjes zijn wat roestig. Overal waar de rubberdoppen in zitten is het
plaatwerk helemaal intact. Ophanging van de veren en schokbrekers: helemaal gaaf.
Alle afdichtrubbers zijn wel hard geworden (deuren, ramen, schuifdak etc). De auto heeft
kennelijk heel veel buiten in de brandende zon gestaan. De binnen bekleding is helemaal
verkleurd. Het plastic aan de binnenkant van de raamstijlen van de deuren is helemaal
opgebobbeld. Het dashboard heeft een paar kleine scheurtjes. De strip (hout?) is helemaal
weg. Nieuw interieurtje kopen dus.
Motorisch lijkt de auto erg goed. Motor loopt 600 toeren stationair en heeft dan wel wat
kleine onregelmatigheden (schud af en toe wat). Er komt totaal geen rook uit de uitlaat
ook niet bij flink gassen of na een halfuur stationair. De temperatuur en oliedruk zijn
goed. Er zit een bijna nieuwe radiateur op.
Verder zit er een TUV-keuringsrapport bij tot 2010. Ergens moet dat toch wel in orde zijn.
Er ontbreekt wel rechtsvoor iets in de motor. Er zit daar een stang en verschillende
aansluitpunten zowel electrisch als niet-electrisch. Misschien een klima-anlage? Het
systeem voor de niveau-regeling voor de achterveren is helemaal leeg. Ik heb
waarschijnlijk dan ook helemaal geen schokdemping meer achter. Wie weet wat voor olie ik
daar in kan gooien (merk, type, ??w??). Dan kan ikin elk geval zien of het systeem nog
werkt en waar het lekt.
Het rijwielgedeelte lijkt ook in orde. De remmen blijven wel wat hangen maar die ben ik nu
helemaal aan het demonteren, schoonmaken en met de nodige kopervet weer aan het monteren.
Alleen die verrekte bouten waar de remklauwen mee vast zitten gaan niet los! Zelfs niet
met de luchtsleutel na een kwartier ratelen.
Al met al heb ik nog wel wat werk van maar het is ook mijn hobby dus geen probleem. Over
twee weken ga ik naar de RDW voor een kenteken (150 euro) en daarna laat ik een offerte
maken voor een gasinstallatie. Hopelijk blijf ik onder de 4000 euro en kan ik gewoon
lekker gaan rijden.
Nogmaal iedereen bedankt tot zover, en speciale dank voor Semrick voor de globale keuring.
Volgens hem was het toch geen miskoop en dat was voor mij een hele geruststelling.
Julie horen nog van mij.
Groet'n
Lex Blok
P.S. Een kleine impressie van de staat van de bodem: fotootjes van de dorpels.....