[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Bak schiet uit vierde versnelling ! : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:48

Bak schiet uit vierde versnelling !

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Bak schiet uit vierde versnelling !

Berichtdoor keesies240d » 25 aug 2008, 11:59

Bij een koude motor schiet mijn 4-bak uit de vierde versnelling. Dit doet ie meestal 1 of 2 keer. Nogmaals koppeling intrappen en weer opnieuw inschakelen biedt nu oplossing. Ik heb de versnellingsbak olie ververst echter zonder het gewenste resultaat. Motor heeft 188.000 km gelopen, het is een 240D ,4-bak uit 1980
Iemand een idee?

Groeten,

Kees
keesies240d

Re:Bak schiet uit vierde versnelling !

Berichtdoor alex240diesel » 25 aug 2008, 12:26

meestal is een bak reviesie een oplossing ;)

Maar de oorzaak kan ik zo niet zeggen, vermoedelijk worden de tanden niet vergenoeg over elkaar heen geduwd en schiet hij daarom uit zijn versnelling. Je kan dus kijken of je de schakelstangen kan afstellen zodat je de 4de versnelling iets dieper kan steken, maar ik weet zo niet of dat gaat ivm andere versnellingen.
alex240diesel

Berichtdoor Wiebren240D » 25 aug 2008, 18:17

Hallo Kees

is er iets gebeurt denk ik.
bijvoorbeeld te hard over een drempel of zo iets.

en wat voor versnellings bak zit er onder jou auto een gewone ZF bak of een G-GETRAG bak ik weet zo niet uit het hoofd wanneer de wisseling van zf naar getrag heeft plaats gevonden.
maar nog een ding kijk even naar die rubbers waar de schakelstangen mee vast zitten in de versnellings bak en bij het schakel hendel als die versleeten zijn heb je dit ook

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JantjeV8 » 25 aug 2008, 21:21

Maar dat voel je ook aan de pook. Dan heb je een grote vrije slag in zijn neutrale stand. Je kunt dan de pook rondroeren zonder een versnelling te raken.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor Wiebren240D » 25 aug 2008, 23:29

Hallo JantjeV8

ja dat is zo als ik in zo een auto stap dan merk je dat gelijk.
maar in Kees zijn geval hij rijd alleen maar in zijn eigen auto dan merk je dat niet is er gewoon in gesloopen.
maar hij zou hier nog een keer langs komen in Sneek dan kijk ik wel even van hoe en wat

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja

Berichtdoor keesies240d » 06 sep 2008, 09:28

Deze week geprobeerd om schakelstangen af te stellen, alleen daar was niets mee aan de hand. Revisie? Voorlopig laat ik het maar zo, de Benz staat toch bijna de hele week stil
keesies240d

Keer terug naar Techniek