door BENZ » 05 sep 2008, 17:59
Hallo lui,
Als beginnende geïnteresseerde heb ik een vraag die me al lang bezighoudt...
1) Is er bij de Mercedes ster voor op de achterklep verschil tussen W123 modellen en vroegere/latere modellen? Of zijn alle Mercedes sterren voor op de achterklep bij elk denkbaar model hetzelfde? (Dat er bij het motorkapmodel verschillen bestaan weet ik)Zo ja, hoe kun je dan een W123 achterklep ster herkennen? Bepaalde afmetingen, details enz.?
2) Bestaan er verschillen in de de Mercedes sterren binnen de W123 serie? Dus heeft een T-Modell bijvoorbeeld een andere ster op de achterklep dan een coupé?
3) Welke combinaties van typeplaatjes bestaan er bij de W123 T-Modellen? Uiteraard bestaan er de normale chromen typeplaatjes voor de modelaanduiding, zoals 230T, 280TE, 300TD enz. Maar er bestaan ook chromen plaatjes met bijvoorbeeld TURBODIESEL of DIESEL, die dan aan de rechterkant van de achterklep zijn bevestigd...
Nu is mijn vraag bij welke T-Modellen kan er als toevoeging een TURBODIESEL (bij de 300TD alleen?) of een DIESEL-plaatje bevestigd zijn? En zijn deze twee plaatjes de enige toevoeging, of bestaan er meer varianten?
Ik hoop dat mijn vraagstelling duidelijk genoeg is, zo niet hoor ik het wel!
Alvast dank voor de moeite, groeten: Benz!<br><br>Post edited by: Benz, at: 2008/09/05 18:00