[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
BMW 525D versus 300D : Van alles en nog wat.... - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 jan 2025, 15:50

BMW 525D versus 300D

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Re:BMW 525D versus 300D

Berichtdoor JantjeV8 » 05 sep 2008, 23:14

Ik rijd voor m'n werk vaak in een 318I Combi 2001, ik heb er geen goed woord voor over.
Het ding is zenuwachtig op z'n vooras, motor is en blijft bibberig het ding loopt niet netjes, al 2 keer de nokkenas vervangen, nu250.000km, de koppeling gaat zwaarder als in een vrachtwagen, de versnellingsbak schakelt hakerig en kraakt als ie in z'n achteruit gaat. Of je nu rustig of snel schakeld maakt niet uit, je hoort/voelt altijd een kloenk in de cardan.
Heb een tijd met een 3.0D X5 gereden van de eerste serie met automaat. Moest je eens snel een kruising mee oversteken. Vanuit stilstand flink gasgeven, kun je je navigatie instellen voordat hij aangrijpt. Als je in de file stond, en korte stukjes optrekt en weer stopte op het moment dat hij eigenlijk naar z'n 2 wilde, begon hij echt te haperen.

Toddebakken zijn het.

1 mooie ervaring met een M3 uit 2002.
's-Nachts vertrokken voor een afspraak in het Duitse Schwarzenfeld, 750km verderop.
3 uur en 3 kwartier later klopten we op de deur daar aan inclusief 2 keer tanken...
Ongelofelijk wat een kick om gewoon een kwartier aan 295km/uur op je teller te hebben staan.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor alex240diesel » 06 sep 2008, 21:59

Jan je weet toch diep in je hard dat hij de 250 niet passeert ;)
alex240diesel

Berichtdoor Douwe Jan » 06 sep 2008, 22:22

Wim,

Ik begin me toch wat zorgen te maken over de rollatorrijders !

.... ze kunnen niet oversteken en als ze het wel proberen, komt JanV8 net voorbij met 303 km/uur, om een proefrit te maken in jouw prachtige bolide ....

Mooie kar !
Douwe Jan

Berichtdoor Topasbrauner » 07 sep 2008, 08:54

Schitterende wagens de nieuwere BMW's. Ik heb er meer mee dan MB's van de laatste jaren. Eerst een poolauto oprijden, maar dan komt een witte 118d, dus ik hou jullie wel op de hoogte hoe het bevalt. Ik vind in ieder geval de 5 op deze foto erg mooi.

Jan, wat je zegt over die x5, dat is mijn ervaring ook met een 3.0 benzine automaat. Inderdaad erg zenuwachtig bij optrekken en weer gas los. Alsof ie al heeft besloten op te schakelen en weigert te geloven dat je gas los hebt gelaten. Maar ja ook dat vind ik een geweldige wagen hoor. Mijn mb's hebben ook onvolkomendheden maar daarom vind ik ze stuk voor stuk nog wel erg leuk!

Gr. Job
Topasbrauner

Berichtdoor JantjeV8 » 07 sep 2008, 23:05

Alex: bij die M3 van ons was de begrenzer opgeheven...maximaal kon je daarmee.
Na 60.000km wel een harde klop in de motor, leek op drijfstangen. Toen ingerolen voor een nieuwe Touareg.
Daar hebben we het maar niet over. Binnen 3 maanden heeft de dealer hem terug moeten nemen met tussenkomst van Pon.
Toen overgestapt op de X5. Ondertussen de 2 serie, die is tot op heden (30.000km) probleemloos.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar Van alles en nog wat....