[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vervangen achterruitrubber : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 14:46

Vervangen achterruitrubber

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Vervangen achterruitrubber

Berichtdoor afrite_a4 » 24 mei 2009, 23:52

Hallo Benzers,

De rubber van de achterruit is aan vervanging toe. De nieuwe is al binnen en wordt zsm geplaatst. Ik heb allerlei verhalen gelezen over het vervangen van ruiten (voor- en achterruit) en lekkages! In sommige topics wordt geadviseerd kit te gebruiken bij het plaatsen van nieuwe rubber en in andere wordt dat afgeraden!??!
Nu mijn vraag is: wat is wijsheid; wel of geen kit gebruiken? en zo ja tussen rubber en carroserie of tussen rubber en glas of beide? En welke type kit gebruiken?

mvg

Harry
afrite_a4
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 07 sep 2007, 16:51
Woonplaats: Brabant
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Vervangen achterruitrubber

Berichtdoor Hans230CE » 25 mei 2009, 10:10

Er bestaat speciale ruitenkit bij de speciaalzaak.

Zelf zou ik het laten doen, niet alleen de ruit eruit/in, maar het gebruik van die kit. Zal toch beter en langer afdichten denk ik.

Heb laatst bij het vervangen van de voorruit van de Troll bij Carglass eens info genomen, zou op 100€ per ruit zijn.
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Vervangen achterruitrubber

Berichtdoor Frasp » 25 mei 2009, 10:15

Hoi Harry,

Ik doe nog even het linkje van mijn achterruitrubber er bij. Wij hebben geen kit gebruikt en het is echt waterdicht. Ik zou het echt niet doen.

http://w123club.nl/component/option,com ... 2/catid,9/

Groet en succes
Frank
Frasp
 


Re:Vervangen achterruitrubber

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 26 mei 2009, 22:10

Ik zou het zelf doen! waarom? als je het zaakje er uit hebt liggen heb je meteen een goed oog op de toestand van de raamlijst onder het rubber. Moet daar evt ontroest en gelast worden, kun je dat meteen even meenemen. Ga je het zelf doen, snijd dan je rubber kapot en zet er een nieuw rubber in. Zo houd je sowieso je chromelijst heel. Even opletten eerst de chromelijst in het rubber zetten en dan het geheel pas terugplaatsen. het chrome is niet plaatsbaar achteraf!
AdriaanVogelzang
 


Re:Vervangen achterruitrubber

Berichtdoor afrite_a4 » 27 mei 2009, 00:14

Bedankt voor de tips.

Ik heb de ruit al gedemonteerd en zonder de rubber te snijden! Ging prima. Gelukkig geen enkel spoor van roest :)

De nieuwe rubber is al binnen en dit weekend wordt de ruit geplaatst, zonder kit!

Groeten

Harry
afrite_a4
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 07 sep 2007, 16:51
Woonplaats: Brabant
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Vervangen achterruitrubber

Berichtdoor afrite_a4 » 01 jun 2009, 22:37

Benzers,

Rubber is geplaatst, zonder kit en het resultaat is amazing! Geen sprake van Lekkage. Auto flink gewassen en de kofferbak is lekker droog! Heerlijk ;)

Dank je Benzers
afrite_a4
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 07 sep 2007, 16:51
Woonplaats: Brabant
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 85 gasten