[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Alweer iemand van 18 : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 21:31

Alweer iemand van 18

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Alweer iemand van 18

Berichtdoor Lekkerbekje » 08 sep 2008, 13:29

Hallo iedereen.

Mijn naam is Harmen, ben 18 jaar en kom uit Garyp (Fryslän). Ik ben werkzaam ik de binnenvaart (14 dagen varen, 7 dagen thuis)en ben de trotse bezitter van het recht om in de auto van mijn moeder te rijden.

Natuurlijk wil ik zo snel mogelijk mijn eigen auto en ben nu dus ook druk op zoek naar een goede Mercedes. Sinds een aantal weken ben ik lid van het forum en het lijkt me nu wel tijd om me een keer voor te stellen.

Als er een keer een meeting is die samen valt met mijn vrije week zal ik zeker een keer langs komen (hopelijk in mijn eigen auto).

Foto's volgen natuurlijk als ik er 1 heb gevonden

Groeten van Lekkerbekje
Lekkerbekje
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Re:Alweer iemand van 18

Berichtdoor Benz300 » 08 sep 2008, 13:41

"" en ben de trotse bezitter van het recht om in de auto van mijn moeder te rijden "" Hahaha ! Mooi gevonden !

welkom bij de club !

groeten,
john
Benz300

Berichtdoor Douwe Jan » 08 sep 2008, 13:55

Jong beginnen is het halve werk, Harmen, dik in orde !

Gewoon die auto van je mam inruilen .... (of gaat dat weer net te ver ... ??)

Laat je niet gek maken door de (vraag)prijzen !!

Succes, DJ
Douwe Jan

Berichtdoor Henk1959 » 08 sep 2008, 16:58

Hoi Harmen

Welkom bij de club, een goed begin is het halve werk!
Wat zoek je precies? Diesel, LPG of benzine?
Coupe of sedan?
Vanmiddag zag ik tussen Kootstertille en Twijzel een witte sedan te koop.
Jammergenoeg geen tijd om er even heen, maar tis dicht in de buurt dus wellicht een ritje waard.
Henk1959

Berichtdoor Lekkerbekje » 09 sep 2008, 00:21

Misschien is het inderdaad wel handig om even te vermelden waarnaar ik op zoek ben.

Eigenlijk heeft de brandstof niet direct een voorkeur, als het een diesel is dan liefst een 300. Het moet wel een beetje mee kunnen komen in het verkeer. Als het een benzine is dan liefst een 4 cilinder. LPG is natuurlijk altijd goed. Wat het model betreft zou ik het liefst een coupe willen maar die zijn mij een beetje te duur. Ik heb niet echt een torenhoog budget dus dan word het waarschijnlijk toch een sedan.

Wat het bouwjaar betreft heb ik het liefst een latere, van na 1980. Liefst na de verbetering van 82.

Het moet eigenlijk wel een handbak zijn. Vanwege het verbruik en omdat ik liever zelf de versnelling wil kiezen.

Wat de staat betreft moet hij niet te rot zijn. Ik heb nog geen enkele ervaring met blik. Kleine technische mankementen kan ik zelf wel repareren.

Het zijn nogal wat eisen maar ik kom vanzelf een tegen, in Nederland of Duitsland. Tips zijn altijd welkom op harmen.benedictus@gmail.com

(vandaag wezen kijken naar een 300D uit 82 (aldeboarn) maar die was niet echt in goede staat. 275 dkm op de teller, vocht in de koplamp, nat onder de matten (slecht gerepareerd, er was een plaat onder gelast ipv erin, het oude gat was nog gewoon zichtbaar en je kon de nieuwe plaat zien zitten), alle rubbers waren droog, onder de reserveband lag 3 liter water, onder de motorkap zo nu en dan een blaasje roest. Bovendien was de versnellingspook helemaal afgerond (niet eens meer zichtbaar waar de versnellings zitten) en dat lijk me niet mogelijk met die km's. ook was de motor bij het uitlaatspruitstuk nat van de olie, dat zat tot op het carter maar er lag geen plas onder).

Dat is een heel verhaal :)

Groeten van Lekkerbekje
Lekkerbekje
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 09 sep 2008, 00:46

hoi,

ga er vooral veel bekijken en word niet te snel verliefd, neus maar eens wat rond bij het "projecten-gedeelte" van het forum en dan zul je zien dat menige auto die zo ontzettend goed zou moeten zijn, heel wat ellende verborgen had. Natuurlijk moet je je niet bang laten praten, maar aan de andere kant moet je wel je gezonde verstand blijven gebruiken. Wat betreft de W123, moet je nog wel een goede kunnen vinden, helemaal gezien het jaartal wat jij zoekt (maar ook daar kijk er mee uit...). Termen als "roestvrij en nog nooit aan gelast", roepen bij mij de toch snel de associatie op van "okee, waar kan ik beginnen met lassen?". Natuurlijk ze zijn er wel, begrijp me niet verkeerd... je hebt wolven in schaapskleren, die zien er als nieuw uit van de buitenkant, maar ga je ze van onder bekijken dan is het een wonder dat ze door de APK zijn gekomen.

Kijk ook uit voor verkoop praatjes als "ik heb nog zo veel andere geïnteresseerden u moet dus wel snel beslissen", "je kunt er alles nog nieuw voor kopen bij Mercedes". Ik had dit laatst zelf bij een heckflosse die ik ben wezen bekijken. De bodem was ronduit verrot. verse apk maar je drukte er zo met de vinger doorheen... Bij het eerste argument denk ik "waarom staat hij dan al zo lang op marktplaats en als ik in 1 dag moet beslissen en er is nog iemand die hem hebben wil dan heb ik gewoon pech" (je moet je niet laten opjutten) en bij het tweede argument denk ik "als alles nog nieuw koop is, waarom zitten er dan nog geen nieuwe bodemplaten (of andere onderdelen) in?"

Let wel, de auto moet om de één of andere reden weg. Vraag goed door waarom de wagen weg moet! Biedingen op marktplaats zijn vrijblijvend, let op wat er gemiddeld wordt geboden op een wagen met een bepaalde motorisering opties en ga zo verder, als de auto die je interesse heeft extreem hoge biedingen ten opzichte van de vergelijkbare modellen heeft gehad, dan is er waarschijnlijk sprake van vriendjes die meebieden, en een eigenaar die zo de vraagprijs opdrijft. Op marktplaats is een bieding volgens mij geen binding juridisch gezien. Op ebay schijnt dit wel zo te zijn.

Natuurlijk moet je met een oude auto aan de slag, als je er een hebt bekeken en je hebt de zichtbare aandachtspunten goed onthouden, ga dan kijken wat een reparatie gaat kosten. Als je dit zelf kunt maken is het simpel opvragen van prijzen van onderdelen (kan online bij bijvoorbeeld mbdepot) of bel de dealer (je moet m.i. wel uitgaan van de prijzen van originele onderdelen, bij evt verkoop kan dit een punt zijn) en reken er 10% onvoorziene kosten bij, en ga dan eens realistisch kijken op de totale kosten (aankoop + reparaties = eindbedrag) Ter illustratie :Bij mijn bekeken heckflosse kwam ik uit op 12.000 euro en dan had ik een roestvrije wagen (budget gespoten) met een gaar interieur die niet eens een erg gewild model was (230S door de duitsers ondankt de motorisering ook wel de "spar-S" genoemd) Om hem echt mooi te krijgen moet je er zo veel bijleggen dat bij een evt verkoop je de helft nog niet terugbeurt... Mijn beslissing "mooi laten staan"

Verlies de realiteit dus niet in je enthousiasme

Groeten

Adriaan<br><br>Post edited by: adriaanvogelzang, at: 2008/09/09 00:57
AdriaanVogelzang

Berichtdoor MB280E » 09 sep 2008, 21:34

Welkom;

Ik wens je veel succes met het zoeken naar een goeie W123. Ze zijn er maar je vind ze niet op elke straathoek.
Neem de tijd en beslis niet te snel.

Groeten Jan
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Harmen » 10 sep 2008, 19:30

hoi naamgenoot!

welkom en heel veel plezier met je zoektocht! en neem de adviezen goed ter harte van deze club! ze hebben mij ook zeer goed geholpen met de aanschaf van mijn 200D via een clublid

gr. Harmen
Harmen

Berichtdoor goitzen » 10 sep 2008, 20:25

Hallo Harmen,

Even een berichtje uit de buurt, ik woon nl. in Rottevalle.
Veel succes met je zoektocht naar een goede W123, onderstaande groene 280E komt straks ook nog wel te koop, we zijn momenteel bezig met het inbouwen van LPG.
Er stond bij Autoschat in Burgum een hele mooie 200, deze is helaas al verkocht.
verder weet ik zo niet iets in de buurt staan.
Aleen een kennis van mij heeft nog een station, een turbodiesel, deze auto zit in een hogere prijsklasse, 8000 euri+

Groet Goaitsen
goitzen

Berichtdoor goitzen » 11 sep 2008, 21:41

Hallo Harmen,

vanmiddag even langs Koostertille gereden, staat een hele mooie witte 300D van '84 Zo te zien in een prachtstaat. kost wel € 7750

Groet Goaitsen
goitzen

Berichtdoor Goofy.S » 12 sep 2008, 08:12

Hey Lekkerbekje,
Als je echt een hele goeie Benz wilt hebben waar je in principe niets aan hoeft te doen moet je maar eens naar mijn 300D kijken. Hij staat aangeboden onder komplete auto's.

Karel, (Goofy.S)

De rode is de 300D. De coupé is niet te koop. (die is van mijn dochter)<br><br>Post edited by: Goofy.S, at: 2008/09/12 08:14

Goofy.S

Berichtdoor Lekkerbekje » 19 okt 2008, 19:36

Eindelijk heb ik mijn eigen auto gevonden. Het is een rode 200 benzine geworden en hij komt uit Duitsland. Hij moet nog op kenteken gezet worden. Voor 2750 is hij natuurlijk niet helemaal perfect maar het zijn maar kleine dingetjes. Het bouwjaar is mei 1982. Hij heeft geen luxe als electrische ramen of een schuifdak, maar dat kan dus ook niet kapot gaan. De kilometerstand is 139*** km, dus nog lekker laag. En ik denk wel dat het redelijk origineel is aangezien hij er nog overal als nieuw uitziet.

De gebreken zijn als volgt:

Er zit een slordig geplamuurt plekje op de linker voordeur. Ook zit op het kofferdeksel onder de cijfers 200 een heel klein slecht slordig gerepareerd plekje. Voor de rest is (lijkt) hij keigaaf.

De centrale vergrendeling sluit de kofferbak niet altijd af. Hij werkt alleen goed als de motor draait of net heeft gedraaid. Ook past de 2e sleutel niet helemaal in het slot van de kofferbak.

De antenne voor de radio gaat erg moeilijk op en neer, ook wil hij niet ver genoeg in (hij blijft ongeveer 5 cm boven het (volgens mij) onderste punt haken). Hoe dat kan weet ik niet maar ik ben al bezig het los te weken met WD 40. Hopelijk gaat het over een tijdje beter.

Het gaspedaal heeft een klein beetje speling, maar dat moet erg makkelijk op te lossen zijn. Ik heb daar nog niet echt naar gekeken.

Nou de goede punten:

Ik heb nog een 2 sleuteltjes erbij om de antenne omhoog te trekken als die helemaal in geklapt zit.

De verbanddoos uit 1982 is nog volledig ongebruikt aanwezig.

De Blaupunkt radio met 4 luidsprekers zit er (nog) in en werkt volledig.

Het interieur is nog als nieuw. De stoelen zijn nog goed en er is nergens een spoor van gebruik te vinden.

Hij heeft originele lichtmetalen velgen. inclusief reserveband die nog als nieuw is.

Hij moet nog op kenteken gezet worden en dat hoop ik de volgende keer te doen als ik thuis ben (over 3 weken dus). Ik zie geen reden waarom hij er niet doorheen komt.

Het grootste probleem is dat ik nog geen 24 jaar ben en dus geen klassieker verzekering kan krijgen. Wat geld betreft maakt dat mij niet zoveel uit maar zo'n verzekering heeft wat betere voorwaarden wat betreft schade repareren.

Foto's volgen zo snel mogelijk.
Lekkerbekje
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor goitzen » 19 okt 2008, 20:46

Gefeliciterd Harmen!

We zijn benieuwd naar de foto's, ik knipper of toeter wel even als ik je zie rijden.

Groet uit het nabije Rottevalle,

Goaitsen
goitzen

Berichtdoor SgtPeppers » 19 okt 2008, 21:26

Kijk voor de verzekering eens bij Assurantiekantoor Snelder in Duiven, heb ik die van mij ook verzekerd. Leeftijd maakt niet uit, je hoeft geen eerste auto te hebben en ook onbeperkte kilometers is geen probleem. Ik betaal 12,50 per maand voor 12.000 km, 1e auto en WA.

Succes met de Merc!
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor MBvO » 20 okt 2008, 16:05

Hoi Harmen!

Gefeliciteerd man, dat klinkt prima. Hopelijk ga je geen al te grote tegenvallers vinden, maar je komt altijd wel wat tegen denk ik. Als je een beetje poetsgek bent (of wordt, zoals ik tot mijn grote verbazing) kom je waarschijnlijk toch nog wel plekjes tegen.
Check wel even de DOT-code van de reserveband ondanks dat deze er nog nieuw uitziet. De laatste drie (of vier, na het jaar 2000) cijfers geven de productiedatum weer: de eerste 2 de week, de laatste 1 of 2 het jaar: 411 is dus week 41 van 1991 en 2508 is week 25 van 2008. De mijne ziet er ook nog als nieuw uit maar ik kwam erachter dat die band van 1993 is, dus die is toch wel aan vervanging toe helaas...
MBvO

Berichtdoor Lekkerbekje » 20 okt 2008, 19:35

De foto

Lekkerbekje
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Lekkerbekje » 20 okt 2008, 19:38

Vanaf de zijkant

Lekkerbekje
Fresh Boarder