[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
zwitserse TE 280 luchtinspuiting en LPG : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:42

zwitserse TE 280 luchtinspuiting en LPG

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

zwitserse TE 280 luchtinspuiting en LPG

Berichtdoor silberknor » 05 sep 2008, 00:02

Hai mannen,

Om het Co naar 0,4% te krijgen heeft mijn 280 lucht inspuiting in het uitlaatspruitstuk en het verbranding van een gedeelte van de uitlaatgassen.
de regelkleppen zitten vastkleppen en de luchtpomp gaat heel zwaar.
heeft het nut om deze zaak instand te houden, en in combinatie met gas?<br><br>Post edited by: silberknor, at: 2008/09/06 22:53
silberknor

Re:zwitserse TE 280 luchtinspuiting en gas

Berichtdoor Trouwkoets » 05 sep 2008, 09:26

Knor, is jouw auto dan ook uitgerust met een luchtpomp, aangedreven door een eigen riem?
Trouwkoets

Berichtdoor silberknor » 06 sep 2008, 22:52

jA INDERDAAD, hij pomt dus lucht in de uitlaat en laat uitlaatgassen voor herverbranding in de inlaat komen. de beide door vacuem te openen kleppen lijken vast te zitiien. Mijn gasman uit sittard vond dat je dat allemaal maar buiten gebruik moets laten, want met een laag CO² heb je alleen mar last van Backfire, en stelde hem dus af op 1.5 % CO².
Gezien de huidige CO² problematiek vraag ik me af og je er iets aan moet doen of zo moet laten. gr KNOR
silberknor

Berichtdoor MB280E » 07 sep 2008, 13:35

Heeft er iemand van jullie en foto van waar die luchtpomp en dergelijke zit. Bij mijn 280E zit er wel een klep op het uitlaatspruitstuk maar de luchtpomp heb ik nog niet zien zitten.

Groeten jan
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:zwitserse TE 280 luchtinspuiting en LPG

Berichtdoor silberknor » 07 sep 2008, 22:19

Hai Jan,
die lucht pomp zit onder de stuurbekrachtigings pomp, en wordt aangedreven door een voorste V riem. hij ziet er een beetje uit als een dikke dynamo.
volgens mij zitten ze alleen op een 280 ,met een afstel/gegevensplaatje(onder motorkap boven de linker koplamp) waarop 4 % CO staat.
Erloopt een slan van af de luchtfilter naar de pomp en dan verder naar een klep onder het uitlaatspruitstuk ( net z`on klep als voor de uitlaat lucht regeneratie) onder aan de 6 uitlaatspruitstukaansluitingen zitten dan 6 pijpjes waar door de verse lucht wordt bij gespoten, om de uitlaatgassen te verdunnen.
In het haynes boek staat het ook ergens in de schema`s, mogelijk werd het ook in de japanse en amerikaanse 280 gebruikt.

groet KNOR<br><br>Post edited by: silberknor, at: 2008/09/07 22:21
silberknor

Berichtdoor Josjos » 07 sep 2008, 22:44

Hoi die pomp kan je uit schakelen of demoteren.
Hij zorgt voor een schoneren verbranding.
Het is ook vaak op oudere amerikanen gebruikt.
Nu bij nieuwere autos is het een EGR systeem.
En met een pomp een plusaire systeem.
Je kan het dus gewoon buiten werking stellen.
Groet Jos
Josjos
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1970

Berichtdoor MB280E » 08 sep 2008, 21:37

Bedankt jongens
Dit is een heel duidelijke beschrijving. Heb ooit zo'n pomp al gezien (maar wist niet wat het was) en gelukkig zit ze er bij mijn 280E er niet op.
Wel zit die EGR klep er op maar die wil ik kwijt. Heeft te veel rotzooi.

Groeten Jan
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982