Beste allen,
Eind deze week hoop ik mijn 300D van 1983 op te gaan halen. Bij de koop zag ik dat de laatste oliewissel 1000 km. geleden is gebeurd, maar dit was al 2 jaar geleden. Wel is de auto 2 weken geleden zonder problemen door de APK gekomen. Bij de proefrit startte hij ook koud zonder enig probleem.
Nu vraag ik mij af of ik het best de olie zsm kan vervangen ivm veroudering (black sludge?) of zou de olie nog in goede staat zijn omdat er zo weinig mee gereden is?
En ik wil de auto weer in actief gebruik gaan nemen (vermoedelijk zo'n 1000 km per maand). Ik ben van plan de auto langzaam in te rijden en de pakkingen zeker wekelijks te controleren op enige lekkages etc. en dan langzamerhand de belasting van de motor wat op te voeren.
Graag hoor ik jullie advies over hoe dit het beste te doen zodat ik nog lang van mijn auto kan genieten (en niet, zoals mijn zwager deed met zijn Renault 4 station, de kop er binnen een maand af te rijden... al mag je misschien de W123 niet vergelijken met een R4, al blijft het natuurlijk een oudere auto
Bedankt!