Kreeg net een E-mail van mijn verzekeringsmaatschappij dat de taxateur de taxatie waarde had doorgebeld.
Deze is dus inderdaad € 7500,--
Ik kan de wagen nu als Hobbytimer WA beperkt casco verzekeren tot 10.000 klm./per jaar voor € 189,--.
Ik rij bij lange na geen 10.000 klm per jaar edoch wel meer dan 7500 klm.
"Laten we eens kijken waartegen u uw voertuig verzekerd met de dekking Beperkt Casco:
brand, ontploffing, zelfontbranding, kortsluiting en blikseminslag;
het vallen van luchtvaartuigen of voorwerpen daaruit;
diefstal van het voertuig of onderdelen daarvan;
verduistering en inbraak;
joyriding of pogingen daartoe (mits door anderen dan verzekerde)
beschadiging ontstaan gedurende de tijd dat het voertuig was ontvreemd;
ruitbreuk, inclusief schade door scherven, mits niet gepaard gaande met andere schade aan het motorrijtuig. Onder ruiten worden doorgaans geen zonnedaken verstaan en in ieder geval geen glas van koplampen;
storm (minimaal windkracht 7) waardoor het motorrijtuig -in stilstand- omver waait, of voorwerpen op/tegen het motorrijtuig terecht komen, dan wel het portier tegen een ander voorwerp of tegen het motorrijtuig zelf openwaait.
overstroming, vloedgolf, hagel, lawines, vallend gesteente, instorting, aardverschuiving, aardbeving of soortgelijke natuurrampen;
botsing met loslopende of vliegende dieren, uitsluitend voor zover de schade rechtstreeks door de botsing met het dier is toegebracht;
rellen, waaronder verstaan worden incidentele geweldmanifestaties;
een plotseling van buitenkomend onheil gedurende de tijd dat het motorrijtuig voor vervoer per auto, schip, trein of vliegtuig aan de zorg van een vervoersonderneming is toevertrouwd, met uitzondering van schade als schrammen, krassen of lakschade;
verontreiniging van de stoffering van het motorrijtuig als gevolg van het kosteloos vervoer van bij een verkeersongeval gewond geraakte personen."
Blij blij blij....<br><br>Post edited by: Roger, at: 2008/12/16 15:59