Misschien is het inderdaad wel handig om even te vermelden waarnaar ik op zoek ben.
Eigenlijk heeft de brandstof niet direct een voorkeur, als het een diesel is dan liefst een 300. Het moet wel een beetje mee kunnen komen in het verkeer. Als het een benzine is dan liefst een 4 cilinder. LPG is natuurlijk altijd goed. Wat het model betreft zou ik het liefst een coupe willen maar die zijn mij een beetje te duur. Ik heb niet echt een torenhoog budget dus dan word het waarschijnlijk toch een sedan.
Wat het bouwjaar betreft heb ik het liefst een latere, van na 1980. Liefst na de verbetering van 82.
Het moet eigenlijk wel een handbak zijn. Vanwege het verbruik en omdat ik liever zelf de versnelling wil kiezen.
Wat de staat betreft moet hij niet te rot zijn. Ik heb nog geen enkele ervaring met blik. Kleine technische mankementen kan ik zelf wel repareren.
Het zijn nogal wat eisen maar ik kom vanzelf een tegen, in Nederland of Duitsland. Tips zijn altijd welkom op
harmen.benedictus@gmail.com
(vandaag wezen kijken naar een 300D uit 82 (aldeboarn) maar die was niet echt in goede staat. 275 dkm op de teller, vocht in de koplamp, nat onder de matten (slecht gerepareerd, er was een plaat onder gelast ipv erin, het oude gat was nog gewoon zichtbaar en je kon de nieuwe plaat zien zitten), alle rubbers waren droog, onder de reserveband lag 3 liter water, onder de motorkap zo nu en dan een blaasje roest. Bovendien was de versnellingspook helemaal afgerond (niet eens meer zichtbaar waar de versnellings zitten) en dat lijk me niet mogelijk met die km's. ook was de motor bij het uitlaatspruitstuk nat van de olie, dat zat tot op het carter maar er lag geen plas onder).
Dat is een heel verhaal
Groeten van Lekkerbekje