[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hydrolische niveauregeling - welke olie ? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 03:56

Hydrolische niveauregeling - welke olie ?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Hydrolische niveauregeling - welke olie ?

Berichtdoor Bonk » 23 aug 2008, 16:42

Dag mensen
Ik wou ff weten of het echt nodig was om de hyrdoliekolie van Mercedes te gebruiken voor de niveuregeling? Mag je niet gewoon ATF olie gebruiken hiervoor? Die is toch ook heel dun? En toen ik vorig jaar Marokko was hadden ze ons ook ATF olie gegeven ipv de (dure) hydroliekolie van Mercedes.... Alvast bedankt voor de raad.
Bonk

Re:Hydrolische niveauregeling - welke olie ?

Berichtdoor Brijn » 23 aug 2008, 18:27

Je kunt ook SPECIAL HYDRAULIC FLUID SP 3013 van Kroon Oils kopen, die is hetzelfde als de Mercedes olie, en goedkoper. En zo heel dun is die olie niet, niet zo dun als Citroen olie.

Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 26 aug 2008, 21:51

Hallo Bonk,

Ach wat is duur?? Het is nml een prachtig systeem en daar moet je zuinig op zijn! ATF zou ik er dus nooit ingooien omdat je niet weet wat dit op lange termijn met je systeem gaat doen.

Er is een olie vekrijgbaar die dezelfde eigenschappen heeft en die goedkoper is. Hier in Friesland verkoopt bebr. Ferwerda deze. Maar bij Mercedes Benz kun je een liter kopen voor ongeveer 17 euro incl en er gaat iets meer dan een liter in je systeem, heb je ook nog wat op voorraad!!

Je wilt niet weten wat de kosten zijn als er iets stuk gaat dus volgens mij is het verkeerde zuinigheid (behalve die olie met dezelfde eigenschappen). Als je het goed verschoont hebt zit het weer voor vele jaren!! Dus deel dan die 40 euro door bijvoorbeeld 5 jaar, wat nog geen 0.0.70 eurocent per maand is.

Zo Johannes de Zeikerd heeft weer eens wat van zich laten horen!
JerommekeOhjajoh

Berichtdoor Robert » 27 aug 2008, 16:49

bij Jaap Havik heb ik van de week 9.90 betaald voor een liter, valt erg mee toch?
Robert

Berichtdoor Citrobenz » 27 aug 2008, 18:05

Wat Jerommeke al zei, bespaar niet op die olie want je komt jezelf tegen.
Gooi geen verschillende oliën door elkaar, geeft alleen maar problemen.
En ach wat zijn die paar tientjes nou als je Mercedes wilt rijden? ;)
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Bonk » 12 sep 2008, 22:17

Bedankt mensen... Het is niet dat ik zuinig wil zijn hoor :) Ik heb nl. momenteel nog ergens een lek in het systeem wat ik nog moet onderzoeken, vandaar dat ik regelmatig olie moet bijvullen. Maar ik denk dat ik het probleem gevonden heb, nu als ik tijd heb dat nog eens trachten te fixen en dan zal ik zeker bij de originele olie blijven. Ik denk dat de pomp lekt in de motor, ik heb wel al een occasie pomp gevonden voor heel weinig geld die er nog redelijk goed uitziet, nu die eens vervangen en een goede dichting ertussen en ik hoop dat het werkt en niet meer lekt.
Maar toch bedankt voor de reacties ! Ik tracht jullie op de hoogte te houden als mijn probleem opgelost is.
Bonk

Keer terug naar Techniek