[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
U bent Minister van Verkeer en Waterstaat... : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 16:55

U bent Minister van Verkeer en Waterstaat...

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

U bent Minister van Verkeer en Waterstaat...

Berichtdoor Markparket » 30 mei 2009, 03:09

Naar aanleiding van de 'discussie' op dit topic

http://w123club.nl/component/option,com ... 97/#106997

mijn vraag:

Wat zou u doen als u Minister van Verkeer en Waterstaat zou zijn????

Ik wil wel een aftrap geven....

Drukke woonwijken: 30 KM/U

's Nachts op de A28 tussen Amersfoort en Zwolle: onbeperkt.

Alcohol: 0 glazen voor de beginnende rijder en max 2 voor de gevorderde.

Wat dat betreft mag ik onze Oosterburen wel: 70=70, 100=100 en Unbegrenzt=Unbegrenzt;-)

Ben benieuwd naar de reacties!

Overigens rij ik met de W123 errug rustig;-)<br><br>Post edited by: Markparket, at: 2009/05/30 03:11
Markparket

Re:U bent Minister van Verkeer en Waterstaat...

Berichtdoor Toontje » 30 mei 2009, 06:17

hoi hoi
ja ik kan nu moeilijk zeggen ik kan toch niet sneller met die penopauzebak erbij.
120 is hard zat het huidig verkeer staat het gewoon niet toe harder te rijden.
ben gisteren ff met de slc weg geweest en dan merk je toch dat ik met de slc veel meer moet afremmen als dat ik met de 200D met het gezapige gangetje aan het rijden ben
ja en in de nacht zou het op 140 gezet kunnen worden maar ook in de nacht is er best wel verkeer veel vracht wagens die dan ook inhalen en daar kom je dan aan met je snelheid weer afremmen en kankeren tegen die vrachtwagen die dan 10 minuten bezig is met inhalen dus ja wat moet je met hogere snelheid.

alcohol gewoon 0 glazen

woonwijken zijn meestal de bewoners die te hard rijden daar

fietsers het verkeer leren i.p.v dat de automobilist zich maar moet aanpassen aan die trapmaloten

ow en de a 28 geheel op 80 km zetten
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JaapW114 » 30 mei 2009, 07:50

Voor mijn 200D is 120 km/uur hard genoeg, beetje onthaasten, dus de max. 120 km/uur hanteren. Als je op tijd de deur uit gaat, hoef je je niet te haasten. Files zijn helemaal geen nieuw fenomeen, dus daar kun je rekening mee houden. Woonwijken hanteren op 30, maar net wat Toontje zegt, de bewoners zijn daar zelf vaak de boosdoeners.

Zwaardere straffen tegen alcohol, drugs en de snelheid met meer dan 50 km/uur overtreden, rijbewijs voor minimaal jaar innemen en een hoge boete, tweede keer, afnemen en nooit meer terug en een hoge boete.
Je mag er dan toch vanuit gaan dat mensen zich wel een paar keer bedenken alvorens ze met drank op gaan rijden. Toen ik vroeger nog thuis woonde en mijn rijbewijs net had, zou ik niet de moed gehad hebben om met drank op te gaan rijden, het was toen nog van wie niet horen wil moet maar voelen en mijn vader had grote handen!!

Voor de mannen tot en met 25 jaar in de Golfjes GTI, de Honda Civics en meer van dat soort voertuigen, waarbij de pet achterste voren op je hoofd zit en die menen hun voertuig te beheersen, hoge boetes voor asociaal rijgedrag en herhaling van rijlessen op eigen kosten. Als je auto vol spoilers zit moeten ze altijd nog even inhalen, terwijl ieder normaal mens ziet dat het gewoon niet kan omdat je niet kan zien wat er na de bocht aankomt, dus moet alles en iedereen in de remmen om zo'n zak er tussen te laten, die overigens meteen weer aan zijn volgende inhaalactie begint, maar nog steeds niet door heeft dat hij uiteindelijk voor hetzelfde verkeerslicht stilstaat als degenen die hij zo nodig moest inhalen.

De hoogte van de boetes inkomens afhankelijk maken. Veel meer asfalt erbij.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Brijn » 30 mei 2009, 08:12

My two cents:

a. Puntenrijbewijs, net als in een boel Europese landen, dat leert figuren met een dikke portemonnaie boetes als een soort extra wegenbelasting te beschouwen.
b. 120 km/h is genoeg, hoe leeg en lekker glad die snelweg ook is, er bestaat ook nog zoiets als luchtvervuiling, lawaai en remweg.
c. 80 km/h voor trucks handhaven (in de zin van kontroleren en beboeten), het begint te lijken op het recht van de sterkste.
d. Opgevoerde scooters, bij betrappen, ter plekke in de gehaktmolen.

Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Berichtdoor Liefhebber » 30 mei 2009, 13:43

hoi beste mensen,

ten eerste ben ik geen heilige,en heb al aardig wat fouten gemaakt in het verkeer.(de menselijke factor)

ik denk dat de huidige regelgeving(verkeers wet)redelijk goed in mekaar steekt.

en dat een ieder zijn eigen verantwoording heeft,af en toe iets harder dan de toegelaten snelheid(bijv s'nacht)geen probleem,zolang je je zelf en medeweggebruikers niet in gevaar brengt.

(wetgeving,regelgeving is gebaseerd op een zo veilig mogelijk verloop van het verkeer)

alcohol geen optie.

meer asfalt tja nederland is al één groote bouwput aan het worden.
ik ben ook een groot liefhebber van natuur,groen,rust.
economie's gezien kunnen ze mijns inziens,beter het werk naar de mensen brengen,dan andersom.scheelt heel wat werkverkeer,en het openbaarvervoer verbeteren,aantrekkelijker maken.

jongetjes met de bekende petjes,en gepimte auto's met gevaarlijk rijgedrag keihard aanpakken.(ik zie ze hier ook wel eens door de straat schreuren,waar kinderen spelen)erger ik me rot aan.

de regiopolitie heeft de taak om de orde te handhaven,toezicht te houden verkeers veiligheid.(KLPD)ik heb eens een stukje gelezen van een voormalig chef rijkspolitie,hij vond de huidige verkeers politie meer lijken op belasting ambtenaren(staats kas spekken)dan dat zei bezig zijn met de veiligheidshandhaving.

veiligheid verkeer is een kwestie van mentaliteit bestuurder.
kwestie van gezond verstand.

gr hans
Liefhebber

Berichtdoor Vinnievw » 30 mei 2009, 23:47

Allereerst een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens invoeren op alle snelwegen in Nederland, op straffe van inname van het rijbewijs van de chauffeur;

Daarna het aanleggen van een of meerdere rijbanen op tweebaanssnelwegen die chronisch geconstipeerd zijn;

Het onmiddellijk weghalen, uitzetten en verwijderen van stoplichten bij en rond rotondes. Een rotonde is zelf regulerend, het plaatsen van stoplichten is volstrekt nutteloos en stagneert en constipeert de boel alleen maar;

Jaarlijkse controle voor de rijbewijsbezitters van 70 jaar en ouder. Te vaak is te lezen in het nieuws dat zoveelste bejaarde gaspedaal voor rempedaal aanzag en schade of nog erger letsel veroorzaakt;

Onbegrijpelijk dat bovenstaande nog niet is doorgevoerd!
Vinnievw
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1977

Berichtdoor MB280E » 31 mei 2009, 00:22

Als ik dat hier zo lees zijn dat hier allemaal rustige chauffeurs op het forum.
Helaas ben ik iemand die WEL het gaspedaal durf te vloeren.
En ik ben er dan ook voren om met variabele snelheden te werken. Vb. op autosnelweg s'nachts 160km/u max.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor Liefhebber » 31 mei 2009, 00:47

landgenoten,

vinnievw heeft een punt wat betreft leeftijd,volgens mij worden senioren 70+ aan een medische keuring onderworpen,door het CBR dit is verplicht.
en met de huidige vergrijzing durf ik al bijna niet meer in mijn auto te stappen.

om nog even terug te komen op de voormalige rijkspolitie,dit korps had wel een bepaalde status.(slogan plichtsgetrouw,en hulp verlenen aan hun die deze behoeven)opgericht 1945 T/M 1993.
dit heeft op mij in mijn jonge jaren,altijd veel indruk gemaakt.
met andere woorden,de politie heeft ook een maatschappelijke verantwoording.en het geven van een procesverbaal,(bekeuring)moet wel terecht zijn.

ps en ze reden nog in de prachtige Porsche 911

Liefhebber

Berichtdoor Liefhebber » 01 jun 2009, 00:38

hoi,

ja ik weet het dit is een Benz forum,maar ik kan het toch niet laten.
past wel in het tijdsbestek van de 123,kwam dit tegen al surfend op het net.

rijks politie in stijl,1960 Porsche 356 A.

Liefhebber

Berichtdoor Liefhebber » 01 jun 2009, 00:43

en de legenda'rische Porsche 911 SC TAGRA(topsnelheid 220 kmpu)1983.

Liefhebber

Berichtdoor Liefhebber » 01 jun 2009, 00:46

en tegenwoordig? dit is de naam Mercedes niet waardig.
rij je toch zwaar voor ...........

Liefhebber

Berichtdoor Markparket » 02 jun 2009, 04:04

Het valt mij op dat diegenen die in drukbevolkte gebieden wonen en een diesel hebben de 120 grens prima vinden.

@Toontje:
Ga eens met je SLC van Amersfoort naar het hoge noorden op de A28 met 80: je valt vast in slaap;-)

In Duitsland heb ik regelmatig (niet met de W123) 250 gereden...daar waar het kon uiteraard!
En als ik een aantal auto's voor mij in het vizier heb, dan gaat het gas er natuurlijk vanaf! Rustig voorbijgaan en dan weer gas er op...

Milieu?
File is slecht voor het milieu!
Een auto die in de file rijdt stoot meer zooi uit dan een die op temperatuur 160 rijdt!

Keuringen:
Prima!
Bij elke rijbewijs verlenging cq vernieuwing.
Heb het pas ondergaan omdat ik ook groot rijbewijs heb.
En van mij mag daar ook een praktijk gerichte rijproef aan gekoppelt worden.
Markparket

Berichtdoor Markparket » 02 jun 2009, 04:12

En verder zou ik dus de knooppunten in de Randstad en A-wegen zoals de A1 en A2 verbreden cq uitbreiden met een stel rijbanen er boven om de constipatie te voorkomen.

Studies wijzen het uit: mensen reageren net als ratten:
Als er teveel op een vlak zitten gaan ze bijten en worden ze agressief....

De betutteling van de overheid gaat een beetje ver denk ik.

Overigens heb ik de laatste 20 jaar geen bekeuring voor snelheid meer gehad;-)
Markparket

Berichtdoor Hans230CE » 02 jun 2009, 22:01

A1ls ik ergens een hekel aan heb; de REGEL-maatschappij.

Allemaal het gezond verstand gebruiken, maarja leg dat een uit aan "Jonny" en zijnmaatje, "de gehaaste"
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Keer terug naar Van alles en nog wat....