[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
moeilijk in zijn achteruit : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 06:33

moeilijk in zijn achteruit

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

moeilijk in zijn achteruit

Berichtdoor stuffie7 » 16 sep 2008, 11:21

Hoi,

Laatste tijd krijg ik mijn 200D handgeschakeld vanuit stilstand moeilijk in zijn achteruit geschakeld. Als ik het probeer kraakt het niet of zo. Andere versnellingen gaan voor de rest prima. Iemand een idee ?

Groetjes
stuffie7
 


Re:moeilijk in zijn achteruit

Berichtdoor Semrick » 16 sep 2008, 11:58

Mogelijk dat je koppelingscylinders minder aan het worden zijn.
Je koopeling wordt namelijk niet met een kabel bediend maar hydrolisch mbv remvloeistof.

Probeer eens voordat je hem in de achterruit schakeld om het koppelingspedaal 2 of 3 keer in te trappen. Mogelijk bouw je dan net iets meer druk op. Als hij dan wel probleemloos in de achteruit schakeld dan zou ik de koppelingscylinders vervangen.
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:moeilijk in zijn achteruit

Berichtdoor JantjeV8 » 16 sep 2008, 13:47

Ook eenvoudig te controleren:
De pook zit door de carroseriebodem met wat stangetjes verbonden. Die verbinding zijn scharnierpunten waartussen kleine busjes gemonteerd zitten. Vaak hebben die busjes te veel speling gekregen en zijn eenvoudig en goedkoop te vervangen.
Een indicatie hiervoor is dat je de versnellingspook flink op en neer kunt roeren in de neutraal.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:moeilijk in zijn achteruit

Berichtdoor stuffie7 » 07 nov 2008, 13:27

Hallo,

Pook gaat afgelopen weken steeds moeilijker in achteruitpositie (bijna niet meer)en het kraakt niet wanneer ik probeer te schakelen. Ik krijg de pook gewoon moeilijk in zijn achteruitpositie. Toch nu maar besloten om in het komend weekend naar het probleem te kijken. Voordat ik begin met allerlei zaken uit elkaar te draaien vermoed ik zelf ook een probleem in schakelstangetjes (speling, krom enz.). Vraag is nu hoe dit het beste te checken. Moet de versnellingsbak eruit of kom ik er ook zo op een brug goed aan of kom je van binnen uit via middenconsole aan ?

Groetjes Joep


Gaarne tips
stuffie7
 


Re:moeilijk in zijn achteruit

Berichtdoor Wiebren240D » 07 nov 2008, 20:16

Hallo Joep

de voor gaande is mischien ook wel aande orde.
maar je hebt een schaakel hendel in de auto daar zit een hoes om heen maak die eens los en zie dan hoe licht de hendel heen en weer gaat dus de hendel staat dan in de vrijloop daar doe ik eens in het jaar even wat moteroie op daarna schaakelt het weer perfect.

en nee de versnellingsbak hoeft er niet onder weg.
of de 6 rubbertjes 3 op de versnellingsbak en 3 bij de schaakel hendel die kunnen ook ruim zijn gewoon 6 nieuwe rubbertjes erin is wel even een klusje kun je niet echt gemakkelijk bij maar op een brug best te doen.
en denk erom niet die 3 schaakel stokjes op de versnellingsbak eraf haalen of je moet ze precies merken met verf dan komt het wel goed maar ik doe de plaat waar de achterkant van de versnellingsbak mee vast zit aan de karosserie even los maaken wel een krik eronder en dan laaten zaaken word het een stuk gemakkelijker om er bij te komen
ja de gever en de nemer cylinder is ook een mogelijkheid maar dan is het te merken aan de remolie die zakt dan in je remolie potje dat is gemakkelijk te kontroleren

veel suc6 met het herstel
groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 59 gasten