Lastig probleem, en het een en ander hangt ook al weer een beetje af van je sleutelomstandigheden. Je zou bijv. de leidingen na reiniging aan de buitenzijde van de koppelingen aan de bak los kunnen nemen om e.v. verontreinigingen op die wijze weg te laten lopen, en daarna de leidingen doorspoelen met bijv. benzine of een ander oplosmiddel. Er moet in die bak ergens een thermostaat zitten die bij het bereiken van een bepaalde temperatuur de olie via deze radiateurkoeler laat lopen en in koude toestand gesloten is. Je kunt ook de gok wagen en denken dat het wel los loopt.
Of een beetje verontreiniging daadwerkelijk kwaad zou kunnen kan eigenlijk niemand enige garantie gegeven. Er zitten in zo’n bak nogal wat erg kleine kanaaltjes (labyrint) en niet voor niets wordt ervoor gewaarschuwd uiterste reinheid in acht te nemen. Olie die zich in die koeler leidingen bevindt is het filter al gepasseerd en wordt verder in de bak gepompt.
Kortom ik zou het niet weten, en zou e.v. advies inwinnen bij een automatenspecialist.
Helemaal vergeten: er gaat bij verversen 4.8 liter in, bij een nieuwe vulling 6 liter.
Omdat je koeler nu ook leeg is ga ik van 6 liter uit.
voor de juiste stand moet je de eerste cijfers van je bak even noteren en vergelijken met het plaatje <br><br>Post edited by: jan280CE, at: 2008/09/23 16:52