MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 19:01

Stoel en bank afmetingen.

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Stoel en bank afmetingen.

Berichtdoor GrünBenz » 24 sep 2008, 16:20

Hallo,nu ik al bijna twee weken in mijn bolide rij wil ik eigenlijk het interieur opfrissen omdat de bestuurdersstoel de bekende instapschade heeft en de bankleuning aan de bovenzijde scheuren en verkleuring vertoond.Nu is mijn vraag of de stoelen hetzelfde zijn van een sedan en een coupé ( wat ik heb ) ,of dat ze anders dezelfde afmetingen hebben zodat ik bekleding over kan zetten van de stoel en bankleuning.Ik had n.l. begrepen dat het voor een coupé moeilijker zou zijn om de juiste stoelen en bankleuning te vinden,of komt dat omdat ik pullmanbekleding heb en dan ook nog groen(olive)?
Het liefst wil ik dit namelijk zo orgineel mogelijk houden.

GrünBenz

Re:Stoel en bank afmetingen.

Berichtdoor aernout » 24 sep 2008, 21:12

ik heb er geen verstand van, maar ik gok zo dat het grote verschil is dat een coupe voorstoel omgeklapt kan worden en die uit een sedan of station niet!
de achterbank heb ik geen idee van ..

gr.

Aernout
aernout

Berichtdoor Lode » 24 sep 2008, 22:29

De coupe heeft zowel andere voorstoelen als een andere achterbank. Maar ik denk dat de stoffering van de voorstoel gelijk is aan die van de sedan. Alleen.... pullman is bijna niet meer aan te komen. Maar ik denk dat je een gewone stoffen versie via e-bay of marktplaats wel bij elkaar kunt sprokkelen. Dan wijkt de stoffering van een coupe qua patroon af van de sedan.
succes, Lode<br><br>Post edited by: Lode, at: 2008/09/24 22:31
Lode

Berichtdoor GrünBenz » 30 sep 2008, 09:38

De oplossing heb ik gevonden bij een bevriend sloopbedrijf,deze heeft toevallig een groene coupé binnengekregen met een halfleder groen interieur.Je begrijpt dat deze gelijk is gereserveerd voor mijn auto,is niet orgineel voor die van mij maar altijd beter als kapot groen pullman.Had gisteren geen fototoestel bij me,maar als ik vandaag langs ga zal ik er even een foto van maken.De prijs voor het GEHELE interieur komt op 200 euro,wat ik niet teveel vindt voor een onbeschadigd interieur.Zaterdag ophalen en gelijk plaatsen.Zal dit met jullie delen door middel van foto's.
GrünBenz

Keer terug naar Interieur