hoi allemaal!
ten eerste sorry voor de afwezigheid de laatste dagen, maar had even andere dingen te doen.
gisteren keek ik onder de kap, en zag ik dat de gaskabel slap hing, deze een beetje aangedraait voor meer toeren.
Verhelpt naar mijn idee het probleem wel ietsje, maar het probleem blijft wel.
de compressie is in mei nog gemeten, en hij bleek kerngezond te zijn. ook is toen groot onderhoud gepleegd, alle filters, olien, en noem maar op vervangen. ( ik neem aan dat ook kleppen gesteld zijn bij een grote beurt).
in de tussentijd heb ik er zo'n 6000 km bij gereden na de beurt.
Wanneer de motor koud is loopt deze dus te bokken, maar zodra hij warm is na ong. 10 minuten loopt deze als een zonnetje.
wel tikt de motor sinds kort een beetje bij koude start lijkt het wel, wat weer verdwijnt bij een warme motor.
de auto rookt niet appart veel, en verbruikt ook niet extreem olie.
wanneer de auto dus koud is en ik geef gas loopt hij wel mooi.
Zelf denk ik dat jullie wel eens gelijk kunnen hebben met een filter in de brandstoftank die verstopt is gaan zitten.
Ik heb namelijk wel eens op het forum gezien dat er een filter uit een tank werd gehaald, helemaal onder de zwarte smurrie.
maandag toch maar even langs de garage voor een inspectie van de auto.
bedankt voor al jullie reacties, en jullie horen er nog van!
Lorenzo
(oo ja, P.S.
ok even dat "trucje" uitgeprobeert van de oliepijlstok, maar er is niets te zien, geen luchtverplaatsing, olie spetters, of wat dan ook)<br><br>Post edited by: Lorenz, at: 2008/09/27 00:20