[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
water in verwarmingsysteem : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 09:12

water in verwarmingsysteem

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

water in verwarmingsysteem

Berichtdoor CorT » 14 jun 2009, 19:54

Goede avond,

Als het flink geregend heeft heb ik last van vocht in de vocht in het ventilatie kanaal, als de blower op de hoogste stand staat komt er water uit de ventilatie roosters. Ik heb even door de lucht inlaat op de motorkap gekeken en het lijkt of de bakjes onder de roosters gescheurt zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?

Groeten,

Cor T
CorT

Re:water in verwarmingsysteem

Berichtdoor Vinnievw » 14 jun 2009, 23:30

Heb je recentelijk gesleuteld aan je auto? Ik heb een keer hetzelfde gehad doordat ik de rubberen 'flap' aan het schutbord aan de bestuurderskant omhoog had geklapt om ergens beter bij te kunnen, en daarna was vergeten weer naar beneden te klappen. Kwam denk ik een kleine 20 liter water uit toen ik erachter kwam en 'm terugklapte en er kwam gelijk geen vocht meer in de kabine!
Vinnievw
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Nick » 26 aug 2010, 20:21

Ik heb hetzelfde probleem. Na regen zit er water in het ventilatiesysteem van mijn W123. Heb jij er al een oplossing voor gevonden?

-
Nick
Nick

Berichtdoor ahjwinth » 27 aug 2010, 11:52

Ik heb afgelopen dinsdag de roosters voor de ventilatie van onze wagen afgehaald en de ruimtes geinspecteerd op roest. Omdat ik toch bezig was ook meteen het middelste kapje waar de ruitenwisser motor onderzit opengemaakt.
Het moet niet mogelijk zijn als er geen roest is om water in de ventilatie te krijgen. Maar voor de ruitenwisser aan de passagierskant zit een klein sleufgaatje in de opening waar de ruitenwisser as door naar buitenkomt. Onder deze opening zit een pijpje wat het water moet afvoeren naar de rechter luchtinlaat opening en via de drain van deze ruimte onder de motorkap moet weglopen. Bij mij was dit leidingtje volledig verstopt en kon er geen water meer door. Dit kan wel eens de oorzaak zijn van je probleem.
Als je de rechter ruiterwisser even los haalt en met perslucht het kanaaltje probeert schoon te blazen hoef je mischien niet alles open te maken.
Anders even de kunstof roosters er uit de ruitenwissers er af. En de schroefjes van het dekseltje los. En vervolgens kan je overal goed bij schoonmaken en controleren op roest. Succes.<br><br>Post edited by: ahjwinth, at: 2010/08/27 11:54
ahjwinth

Keer terug naar Interieur