door agavengroen » 01 okt 2008, 13:03
Heb laatst zowel contactslot als sleutel vervangen omdat het contactslot begon te haken (als je dit herkent raad ik je aan het slot te vervangen: er komt een dag dat je het slot niet meer in stand 1 krijgt en dan kun je het slot niet meer uitbouwen zonden veel boor- en slijpwerk!)
er zijn verschillende opties:
- je kunt een nieuw slot met sleutel kopen voor ongeveer 35 euro. Dit is eigenlijk bedoeld als tijdelijke oplossing. De kwaliteit is exact hetzelfde, maar de sleutel past niet op je deursloten.
-je kunt aan de hand van het chassisnummer zowel een slot (de cilinder bedoel ik dus)(ong 35 euro) als een sleutel op nummer (nog eens ong 35 euro) bestellen. Daarmee kun je dus ook je deuren openen (mits die sloten origineel zijn natuurlijk)
alles bij de MB dealer, bij optie 2 willen ze wel de papieren en wellicht ook de auto zien.
inbouw is eenvoudig: draai het slot op stand 1, steek nu een dikke paperclip o.i.d. in het gaatje tussen de beschermplaat (zilver) van de cilinder en de zwarte stalen huls. Je duwt zodoende een nokje naar binnen waardoor je de huls eraf kunt draaien. De cilinder kun je er daarna gewoon uit pakken.
Ik zou niet gaan rommelen met oude sloten, meestal zij deze erg versleten en zoals ik al schreef: als echt blijft haken ben je echt de pineut.
succes, Vaes<br><br>Post edited by: agavengroen, at: 2008/10/01 13:39