Hoi Olivier,
Ik heb helaas wel ervaring in het wisselen van zowel de slang als de koppelingscylinder. Zie dit topic voor nog meer info.
http://w123club.nl/index.php?option=com ... 0&catid=13
Dit is gewoon een standaard slang die je bij de automaterialenhandel kunt kopen. Even een stukje meenemen voor de juiste maat (diameter).
Of thuis even goed opmeten.
De slang vervangen zonder lucht in je koppelingscylinders te krijgen is lastig maar het is wel te doen.
Ik zou de oude slang boven de koppelingscylinder (zie foto hieronder) dichtknijpen met een griptang en dan lostrekken van de koppelingscylinder. Dan de nieuwe slang op de koppelingscylinder plaatsen en deze voorzichtig vullen met remvloeistof. Ik gebruik daar een grote injectiespuit (zondernaald) voor.
Als de slang dan helemaal vol zit dan deze aan de bovenzijde aansluiten op het reservoir en hopen dat er geen lucht in zit.
Daarna de oude slang verwijderen. Kijk hierbij uit want daaar zit ook nog remvloeistof in. Zorg dus dat je voldoende oude (hand)doeken bij de hand hebt.
In theorie zou het zo moeten werken maar de praktijk is vaak anders.
Op de een of andere manier komt er toch lucht in. En het ontluchten van de koppeling is een ellende.
Maar ook daar is uiteindelijk wel uit te komen.