[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W123 sedan hangt scheef : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 16:30

W123 sedan hangt scheef

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

W123 sedan hangt scheef

Berichtdoor bennieM » 03 okt 2008, 12:14

als ik van achter kijk zie ik dat die scheef staat (rechts lager)

Vind het eigenlijk niet mooi staan. Heb LPG tank 80l. maar hangt niet achterover alleen opzij.
Heb gas schokbrekers 2 jaar oud.

Wat kun je eraan doen, graag een makkelijke oplossing, dacht zelf aan bumperstop, dat is een soort stugge rubber die je tussen de veren zet.

bennie
bennieM
 


Re:W123 sedan hangt scheef

Berichtdoor Brijn » 03 okt 2008, 12:24

Weet je zeker dat de veer niet gebroken is, soms is dat slecht te zien, of dat die veer niet uitgeput is?
De veren vervangen door nieuwe/stuggere vinden heel veel mensen bij deze auto's makkelijk, die veren zijn niet zo duur en er hoeft niets ingewikkelds uit elkaar geschroefd.
Avatar gebruiker
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 895
Geregistreerd: 10 nov 2005, 13:59
Woonplaats: Marnaves, Frankrijk
Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:W123 sedan hangt scheef

Berichtdoor Douwe Jan » 03 okt 2008, 13:36

Gebroken veren zijn soms zelfs bij de APK niet te ontdekken.
Heb dit ook eens gehad; gelijk 2 originele nieuwe, iets van 200 euro.
Douwe Jan
 


Re:W123 sedan hangt scheef

Berichtdoor Wiebren240D » 03 okt 2008, 13:49

Hallo Bennie

ik denk een kapotte achterveer.
maar ik zie dat je in Noordholland woont kom dan een keer langs in Waarland bij Jaapw114 kijken we even.
en een andere veer zit er zo tussen Jaap heeft een orginele veersanner zit er zo een andere veer tussen.
wel die 2 bouten van de schokbreeker even goed van binnen uit in de WD40 spuiten.
want die willen nog wel eens graag afbreken

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:W123 sedan hangt scheef

Berichtdoor wwwW123 » 03 okt 2008, 15:57

Veren breken vaak, vaak aangeroest en daarnaast zijn onze wagens allemaal 25 jaar oud of ouder. Een veer heeft dan al (heel) wat van z'n oorspronkelijke spanning verloren.
Bij LPG zou ik sowieso zwaren veren gebruiken, anders rijd je rond als een dweil!! :-)
gr. de verenman
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:W123 sedan hangt scheef

Berichtdoor bennieM » 03 okt 2008, 17:12

Allemaal bedankt voor de adviezen, zo best kunnen dat die gebroken is maar ligt nog zeer goed in de bochten en rechte stukken.

Mooi aanbod Wiebren, wie is Jaapw114 ??? ook hobby'ist of ...

Me remblokken moeten binnenkort ook vernieuwd worden (heb ze al, uit oude voorraad) kan gelijk de veren ff checken.

bennie
bennieM
 


Re:W123 sedan hangt scheef

Berichtdoor aernout » 03 okt 2008, 17:41

een setje verzwaarde veren is geen overbodige luxe bij een LPG installatie.

Ook ik heb LPG er in, en zogenaamde taxi veren er onder zitten.

Wiebren kan je er misschien wel aan helpen, en anders kun je Marcel Kappen eens proberen in Dalen.

Monteer dan als het kan meteen nieuwe rubber schotels (bovenkant)! En let er wel op dat de veer goed in zn passing komt aan de onderkant, anders sta je weer scheef!!!

gr.

Aernout
aernout
 


Re:W123 sedan hangt scheef

Berichtdoor Wiebren240D » 03 okt 2008, 18:23

Hallo Bennie

kijk hier maar eens op de syte een dagje sleutelen in Waarland.
dat topic is al mooi lang aan het worden.
als het mee zit ben ik er volgende week zaterdag 11-10 ook weer.
is er altijd gezellig hoor wel wat lekkers voor bij de koffie mee nemen

groeten van Wiebren ut Snits Telnr 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:W123 sedan hangt scheef

Berichtdoor Coupe280 » 03 okt 2008, 19:01

bennie .
gebroken achterveren is afkeurpunt nr 1 in nederland .
heeft gisteren een apk keurmeester mij gezegd.
komt ook dat het heel moeilijk te zien is bij onze auto s
meestal breken ze bij de eerste bovenste of onderste ring.
keurmeester is gisteren met spiegel bezig geweest om te kijken of hij iets kon vinden bij de onderste of bovenste ringen ,
maar heeft bij mij niets gevonden .
gr tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:W123 sedan hangt scheef

Berichtdoor JaapW114 » 03 okt 2008, 19:19

Hallo Bennie,

Ja wie is JaapW114? Dat ben ik, maar misschien is het toch het makkelijkst om eens naar Waarland toe te komen, ik heb daar een schuur met een smeerkuil en zowel binnen als buiten wat ruimte om wat werkzaamheden aan Benzen te verrichten. Net zoals bij vele anderen hier een uit de hand gelopen hobby.

Wiebren is daar ook zeer regelmatig aanwezig als een soort lopende vraagbaak, vorige week zelfs als slopende vraagbaak, zie daarvoor het topic "een dagje sleutelen in Waarland".

Laat maar weten als je eens langs wil komen, we kunnen je bijna met alles wel helpen.

groet,

Jaap
JaapW114
 


Re:W123 sedan hangt scheef

Berichtdoor Harmen » 03 okt 2008, 20:15

vergeet niet wat mee te nemen voor bij de koffie, oranjekoek wordt zeker gewaardeerd.... ;)

toch ideaal zo'n sleutelplek in de buurt, in de achterhoek hebben we die nog niet...
Harmen
 


Re:W123 sedan hangt scheef

Berichtdoor JaapW114 » 03 okt 2008, 21:08

Harmen,

Bedankt voor deze aanvulling! Oranjekoek of wat anders, mijn sterke kant is dat ik alles lust en Wiebren heb ik ook nog nooit iets zien afslaan!

groet,

Jaap
JaapW114
 


Re:W123 sedan hangt scheef

Berichtdoor bennieM » 03 okt 2008, 21:36

Lijkt mij gezellig.

ga s'morgens bij mijn zoon voetbal kijken en daarna voor een huis met jawel een groot garage kijken.
Heb nu ergens in heemskerk een garage gehuurt maar die staat te vol met kreidlers en spullen.

Kan het tussen 13'00 en 15'00 ??? Of zijn jullie dan uitgesleuteld ???

bennie
bennieM
 


Re:W123 sedan hangt scheef

Berichtdoor Wiebren240D » 03 okt 2008, 21:46

Hallo Bennie

nee hoor 13u zijn we denk ik nog wel bezig.
zullen deze week nog wel meer mensen zijn die komen

het komt nog een keer zo ver dat er een planbord bij Jaap in zijn schuur komt

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:W123 sedan hangt scheef

Berichtdoor JaapW114 » 03 okt 2008, 21:46

Hallo Bennie,

Als je volgende week zaterdag bedoelt is dat geen probleem, dan is Wiebren er namelijk ook.
Laat even weten of je een navigatiesysteem hebt, anders mail ik een routebeschrijving.

groet,

Jaap
JaapW114
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten