MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 18:44

water

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

water

Berichtdoor lejo » 04 okt 2008, 11:06

heren Benz rijders
bij mijn W123 sedan komt water naar binnen
maar alleen als het langduring regent en hard waait
ik vermoed dat het bij de lucht inlaat bij de achter ruit binnen komt
je weet wel achter het brede sierlijst
volgen mijn waait het water gewoon maar binnen
zou dat kunnen ??
of is het het achter raam rubber
de kofferbak is wel droog
wie weet raad gr leo<br><br>Post edited by: lejo, at: 2008/10/04 11:10
lejo
 


Re:water

Berichtdoor jan280CE » 04 okt 2008, 11:33

De kans dat water via die interieurontluchting naar binnen komt lijkt mij nihil.
Als ik mijn auto was met een hogedrukreiniger spuit ik altijd ook even langs de dakgoten en in die openingen om de daar verzamelde rotzooi kwijt te raken.

Lekkage bij het achterste raamrubber manifesteerd zich ( op de lange duur) door roestvorming aan de onderkant van de beplating. Je zou eens vanuit de kofferbak omhoog moeten kijken naar de bewuste plaatdelen om te zien of het daar nat is of dat op die plek roest zit.
Het schuifdak, en dan met name de bak en de afwatering kan ook het probleem veroorzaken.
Lekkage via de plastic nippels van de sierlijsten komt ook nog wel een voor, maaar om dat te kunnen constateren zul je de binnenbakken uit je kofferruimte moeten demonteren. Op zich is het vinden van de juiste lekkageplek nog een hele klus omdat het indringende water soms via de meest vreemde plekken zichtbaar wordt
jan280CE
 


Re:water

Berichtdoor lejo » 04 okt 2008, 14:19

ik heb de sierleist er af en ga de gaatje dicht kitten
kijken of dat het is

en nu maar wachten op regen haha

gr leo
lejo
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten