Veel meningen, nog steeds. Dus heb ik gewoon maar eens gemailed naar Mercedes Customer Service. Bijgaand het antwoord:
Naar aanleiding van uw vraag, met betrekking tot de te gebruiken brandstof voor bovengenoemd voertuig, informeren wij u als volgt.
Voor de Mercedes-Benz W123 werden 2 verschillende motoren gebruikt, welke in de loop der tijd gemodificeerd werden. Dit zou enige variatie in advies veroorzaakt kunnen hebben.
Uw voertuig werd af-fabriek geleverd met een motor, waarvan het serienummer eindigt met 08538.
Indien deze originele motor nog aanwezig is, kunt u als brandstof Euro 95 tanken.
Naar aanleiding van uw vraag, met betrekking tot het toevoegen van loodvervanger bij Euro 95, informeren wij u hierbij dat dit niet nodig is.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ina Hofman
Mercedes-Benz Customer Assistance Center Maastricht N.V.
Klantenservice
Gaetano Martinolaan 10
NL-6229 GS Maastricht, The Netherlands
Service-Nr. 00800 1 777 7777
Telefax: +31-20-6545255
mailto:
customerservice.nederland@cac.mercedes-benz.com
Aangezien er bij mij inderdaad de originele motor inzit hoef ik dus geen loodvervanger toe te voegen. Bovendien is het officiele Mercedes advies zelfs Euro 95 en geen 98! Als je het antwoord leest kan het voor andere motoren anders uitpakken, dus bij twijfel even mailen naar Mercedes zou ik zo denken.
Ik heb gevraagd of ze niet een soort van overzicht/tabel oid heeft waarin je eenvoudig kunt zien hoe het ziet, maar die is helaas niet beschikbaar.
Jeroen