Hallo W123-ers,
Nieuw hier op dit forum (eerste 240TD '83 gekocht) en meteen al twee vragen:
De tankmeter deed het niet, dus meteen de vlotter eruit gehaald en voorzichtig schoongemaakt. Natuurlijk knapte het koperdraadje en 1 van de andere (ijzer?) draadjes. Ik heb toen maar 1 ijzerdraadje gebruikt en het koperdraadje vastgesoldeerd. Maar helaas, gaf de meter eerst nog 1/4 weer, nu brand het lampje "leeg" terwijl de tank vol is.
Nu heb ik hem vantevoren niet doorgemeten, stom, maar ik vraag me af waar de twee flinterdunnen ijzerdraadjes voor zijn. Is dat puur geleiding voor de vlotter of gaat daar ook spanning doorheen? Nu kan ook mijn koperdraadje niet goed gesoldeerd zijn. Ik zag een foto van de vlotter op dit forum met alleen 1 koperdraadje geloof ik.
Is dit goed te repareren, of kost een nieuwe vlotter niet veel?
Daarnaast blijft regelmatig het gas "hangen", bij ontkoppelen blijft de motor dan op toeren, na een paar seconden is het weer over maar het klinkt niet netjes met overschakelen zoveel toeren. Kan het zijn dat er fysiek iets blijft hangen (beetje olie?) of is het wellicht wat anders?
Alvast bedankt voor de reacties,
Lars